صنایع خراسان شمالی نسبت به ذخیره‌سازی سوخت دوم اقدام کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: صنایع استان باید نسبت به ذخیره‌سازی سوخت دوم اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در ستاد بحران خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته در زمان بحران قطعی گاز، اقدامات خوب و مناسبی انجام شد و امسال هم مدیران باید تلاش کنند تا در فصل سرما با کمترین مشکل در تأمین انرژی مواجه باشیم.

وی افزود: توزیع نفت سفید در مناطق مختلف در زمان بحران و قطعی و محدودیت مصرف گاز باید مورد توجه باشد؛ توزیع به هنگام این فرآورده سبب ایجاد آرامش روانی در جامعه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه صنایع استان هم باید نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم اقدام کنند، گفت: اقدامات در این باره در حال انجام است و با توجه به اینکه این استان به خط انتقال سوخت متصل نیست، ذخیره سازی سوخت مایع برای مصرف در زمان قطعی گاز، باید مورد توجه باشد.

وی افزود: دوگانه سوز شدن ۲۰ درصد از نانوایی‌ها، تجهیز مرغداری‌ها و گلخانه داران به سیستم‌های گرمایشی و تأمین سوخت جایگزین گاز از دیگر مواردی است که باید برای مدیریت بحران در فصل سرما و در زمان قطعی احتمالی گاز مدنظر قرار گیرد.

ناهیدی بیان داشت: سال گذشته برای مدیریت بحران در زمان قطعی احتمالی گاز منازل، مساجد مختلف برای اسکان اضطراری تجهیز شد و جمعیت هلال احمر نسبت به آماده سازی سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری اقدام کرد که این برنامه‌ها امسال هم باید در دستور کار باشد تا در زمان بحران، غافلگیر نشویم.

ناترازی گاز سال جاری جدی است

طاهر رستمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل نا ترازی برق در تابستان گذشته با همراهی مردم و مسئولان بدون مشکل گذشت؛ در زمستان و فصل سرمای پیش رو هم مشکل نا ترازی گاز، جدی است و باید تدابیر لازم در این باره اندیشه شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی، اواخر دی و اوایل بهمن ماه با سرما و افت دمای هوا روبه‌ رو هستیم از این رو باید اقدامات لازم برای مدیریت شرایط بحران در زمان قطع احتمالی گاز انجام شود. درخواست ما این است که دست کم ۲۰ درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز شوند تا در زمان قطع گاز، تأمین نان مورد نیاز مردم با مشکل مواجه نشود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی هم باید برای دوگانه سوز کردن سوخت در ادارات اقدام کنند،

رستمی افزود: ادارات باید برای مدیریت مصرف برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را مد نظر قرار دهند همچنین نصب و راه اندازی مولد برق اضطراری باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 705890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.