لزوم توجه به کودکان و نوجوانان در عرصه ادبیات دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در موضوع کتاب و ادبیات دفاع مقدس باید اصل اول نونهالان باشند زیرا هنوز کتاب‌های خوبی برای کودک و نوجوان نداریم و کار روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در مورد کتاب‌های کودک و نوجوان در این حوزه انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار عباس بایرامی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه، سی‌ام آبان_ در اختتامیه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه در کشورمان کودکان و نوجوانان توانسته‌اند ارتباط خوبی با دفاع مقدس برقرار کنند و بر این اساس شاهدیم که برای دفاع مقدس، به زیبایی قلم می‌زنند.

وی افزود: بخش عمده کتاب‌هایی که امروز رونمایی شدند، توسط جوانان نوشته شده که این امر موجب خوشحالی است و بر این اساس ما به اصفهان افتخار می‌کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی طوفان‌الاقصی را تبریک عرض می‌کنم، تصریح کرد: نظام پوشالی صهیونیستی با حرکت‌های بسیار خوب حماس، در هم شکست؛ اتکای این گروه به خدا است و بر همین اساس توانست مدعی قوی‌ترین ارتش منطقه را اینگونه به چالش بکشد.

بایرامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند که دفاع مقدس، جبهه مقاومت را عمق داد و به این واسطه کشورهای منطقه عمق استراتژیک و افکار ما را گرفتند، بر همین اساس است که در غزه با وجود شهادت کودکان و زنان همچنان مقاومت می‌کنند و در این مسیر، این مقاومت را از دفاع مقدس ما الهام گرفته و به همین علت حاج قاسم فرمودند دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه آن است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان همیشه پیشتاز و الهام‌بخش کشور بوده اما ابعاد مغفول فراوانی در حوزه دفاع مقدس دارد که هنوز به آن پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: ما به عزم عمومی نیاز داریم و باید مطالبه صد برابری در حوزه دفاع مقدس را انجام دهیم، مادران و پدران شهدا و جانبازانی که از دست می‌روند، منابع ما از دفاع مقدس‌اند که باید از خاطرات آن‌ها در روزهای دفاع مقدس نوشت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس جانمایه همه حرکات در کشور، امیدآفرین و شورآفرین است و بر این اساس باید به ادبیات و هنر بیشتر احترام گذاشت، تاکید کرد: در این عرصه ادبیات دفاع مقدس نیز دارای اهمیت فراوانی است و بر همین اساس باید در تحول‌آفرینی این عرصه نقش داشته باشیم؛ ما در نوشتن قوی عمل می‌کنیم اما در ترویج ضعیف هستیم و اقدامات مؤثر در ترویج کتاب انجام نمی‌دهیم.

بایرامی خاطرنشان کرد: در موضوع کتاب و ادبیات دفاع مقدس باید اصل اول نونهالان باشند، زیرا هنوز کتاب‌های خوبی برای کودک و نوجوان نداریم و کار روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در مورد کتاب‌های کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس انجام نشده است که بیشتر باید در این موارد کار کنیم.

وی با یادآوری اینکه اصفهان مهد بهترین‌ها و فرهیختگان است، گفت: هنر مردم اصفهان همیشه پیشتاز بوده و در این عرصه شهدا و علمای بزرگ اصفهان زبانزد خاص و عام هستند.

کد خبر 705882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.