رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر فرانسوی

شهرداری مونپلیه فرانسه در آستانه سال ۲۰۲۴، حمل‌ونقل را برای تمام شهروندان رایگان خواهد کرد و سرویس جدید «ترام اتوبوس» را برای ترویج استفاده از گزینه‌های پایدار تردد به بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مونپلیه آماده تبدیل شدن به بزرگترین منطقه شهری فرانسه با حمل‌ونقل عمومی رایگان است. این تغییر بزرگ در ۲۱ دسامبر به عنوان هدیه کریسمس زیبا برای ساکنان این کلان‌شهر مدیترانه‌ای آغاز می‌شود.

از سال ۲۰۲۴ همه ساکنان مونپلیه می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی رایگان ۲۴ ساعته در هفت روز هفته بهره‌مند شوند. برای این منظور، ساکنان باید یک کارت حمل‌و نقل رایگان مخصوص با خود داشته باشند.

راه‌اندازی خدمات حمل‌ونقل عمومی رایگان برای همه ساکنان در واقع نشان‌دهنده یک اقدام توسعه‌محور است، زیرا پیش از این، حمل‌ونقل رایگان در تعطیلات آخر هفته و برای ساکنان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در دسترس بوده است.

سرویس جدید اتوبوس ترام از سال ۲۰۲۵ در مونپلیه

اکنون حمل‌ونقل عمومی رایگان در کلانشهر مونپلیه به این معنی است که ساکنان می‌توانند از تمام اتوبوس‌ها، ترامواها و پارکینگ‌ها بدون پرداخت هزینه استفاده کنند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۵، مقامات در حال آماده‌سازی راه‌اندازی یک سرویس کاملاً جدید به نام «ترام اتوبوس» هستند که از پنج خط تشکیل می‌شود.

ترام‌اتوبوس با هدف پر کردن شکاف‌های حمل‌ونقل باقی‌مانده توسط شبکه‌های تراموا و اتوبوس فعلی به بهره‌برداری خواهد رسید. ورود این سرویس، به این معنا است که ۱۱۰ هزار نفر دیگر در ۱۰ محله به حمل‌ونقل عمومی دسترسی خواهند داشت.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر فرانسوی

کد خبر 705856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.