خیابان عاشق اصفهانی شرقی به‌طور رسمی بهره‌برداری شد

با توجه به قرارگیری محور خیابان عاشق اصفهانی شرقی در خارج از محدوده خدماتی منطقه ۱۴، حدفاصل انتهای این محدوده تا بزرگراه فرودگاه، شهرداری اصفهان نمی‌توانست اقدامی انجام دهد، اما با پیگیری‌های انجام شده، سرانجام عرض ۳۶ متری این خیابان به محدوده شهری اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌ویکمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» روایتگر آغاز احداث و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی خدماتی و ترافیکی در منطقه کمتربرخورداری است که این روزها با هماهنگی و تعاملات بسیار خوب استانداری و شهرداری اصفهان رنگ تغییر و پیشرفت به خود گرفته است.

بهره‌برداری از خیابان عاشق اصفهانی شرقی و خیابان ولی‌عصر (عج) محله جلوان، ساماندهی و رفع خطر از منطقه‌ای که از سوی اهالی محل نام «سه‌راه مرگ» به خود گرفته و هر ماه شاهد تصادفات دلخراشی بود، همچنین کلنگ‌زنی بازار جدید میوه در بلوار ایمان از جمله این پروژه‌ها است.

طی سال‌های گذشته خیابان عاشق اصفهانی شرقی به جاده جلوان به‌عنوان یکی از معضلات منطقه ۱۴ اصفهان محسوب می‌شد و به دلیل عرض کم، تردد خودروهای سبک و سنگین و وجود شهرک ۴۹۰ واحدی نگین شرق، زندگی بیش از ۵۰۰ خانوار تحت‌الشعاع وضعیت این محور قرار گرفته بود.

با توجه به قرارگیری این محور در خارج از محدوده خدماتی منطقه ۱۴، حدفاصل انتهای این محدوده تا بزرگراه فرودگاه، شهرداری اصفهان نمی‌توانست اقدامی در این معبر انجام دهد؛ سرانجام با پیگیری‌های انجام شده و با مصوبه کمیسیون ماده ۵، عرض ۳۶ متری خیابان عاشق اصفهانی شرقی به محدوده خدماتی شهرداری الحاق شد.

خیابان عاشق اصفهانی شرقی به‌طور رسمی بهره‌برداری شد

دو باند ۱۲ متری آسفالت و چهار متر رفیوژ میانی از مشخصات پروژه احداث ادامه خیابان عاشق اصفهانی شرقی است که با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال شامل ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه آزادسازی در مدت زمان حدود دو ماه احداث شد.

هزینه آزادسازی مسیر خیابان عاشق اصفهانی شرقی به‌طول ۱۰۰۰ متر و عرض ۳۶ متر، ۲۰۰ میلیارد ریال است؛ در این پروژه حجم خاک‌برداری ۱۷ هزار متر مکعب، سطح خاک‌ریزی ۱۷ هزار متر مکعب، جدول‌کاری ۶ هزار متر، حجم آسفالت ۵۸۰۰ تن و فضای سبز رفیوژ میانی هزار متر است.

خیابان عاشق اصفهانی شرقی به‌طور رسمی بهره‌برداری شد

فاتحی با بیان اینکه اداره برق در زمینه اجرای روشنایی این معبر همکاری مناسبی داشت و با توجه به اینکه این بخش روشنایی نداشت، این وضعیت بهبود یافته است، تاکید کرد: با احداث خیابان عاشق اصفهانی شرقی، بخش زیادی از معضلات اجتماعی که از دغدغه‌های مدیریت شهری بود، رفع شد.

کد خبر 705852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.