ستاد انضباطی شهرداری گرگان به بخش خصوصی واگذار شد

شهردار گرگان گفت: ستاد انضباطی شهرداری گرگان به بخش خصوصی واگذار شد و این ستاد با هرگونه سد معبر در سطح پیاده‌رو و خیابان‌های شهر برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سیدمحمدرضا سیدالنگی صبح امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارکبانان از نیروهای زحمتکش شهرداری هستند که برابر قانون کار با این قشر شریف قرارداد کارگری منعقد شده است و حقوق و مزایای آن‌ها طبق قانون به عنوان کارگر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری با سه شرکت برای سه ناحیه شهرداری گرگان قرارداد امضا کرده است، افزود: طبق لیستی که این شرکت‌ها در قالب پیمانکار به شهرداری اعلام می‌کنند، حقوق و مزایای کارگران به حساب شرکت‌ها واریز و شرکت‌ها آن را به زیرمجموعه خود پرداخت می‌کنند.

شهردار گرگان در پاسخ به پرداخت نکردن حق مسکن، حق فرزند و دیگر مزایای کارگران شهرداری گرگان، خاطرنشان کرد: اختلاف نظری میان شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری این حوزه در خصوص مبالغی مربوط به سال ۱۴۰۱ وجود داشت که حل و فصل شد و هفته گذشته پنج میلیارد تومان به حساب شرکت‌های پیمانکاری واریز شد تا مزایای کارگران که از اسفندماه سال گذشته باقی مانده بود، پرداخت شود.

سیدالنگی با اشاره به برخورد با سدمعبرکنندگان تاکید کرد: ستاد انضباطی شهرداری گرگان از ۱۰ روز گذشته به بخش خصوصی که دارای درجه و رتبه بالایی بوده است واگذار شده و با هماهنگی دستگاه قضائی، مراجع انتظامی و ۳۰ نفر نیروی کار بخش خصوصی و ۶ دستگاه خودرو و دو وکیل، برخورد با هرگونه سد معبر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پاک‌سازی خیابان امام، پاسداران و سرخواجه انجام شده و قرار است برای افراد تخطی، پرونده قضائی تشکیل شود. ستاد انضباطی شهرداری گرگان ابتدا تذکر می‌دهد و سپس نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان اقدام می‌کند.

شهردار گرگان اضافه کرد: چنانچه سد معبر دست‌فروشان یا فروشگاه‌هایی که وسایل آن در پیاده‌رو باعث مزاحمت می‌شود، تکرار شود، مجازات شدیدی در نظر گرفته خواهد شد.

سیدالنگی با اشاره به ساخت‌وسازهای شهری گفت: ساخت‌وساز لازمه توسعه شهری است و اشخاص یا املاکی که مجوز بهسازی یا بازسازی را از شهرداری اخذ می‌کنند، برابر قانون می‌توانند تا رسیدن مکان احداث بنای خود به پیلوت، از یک‌سوم پیاده‌رو برای استقرار مصالح استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان گرگانی در صورت اعلام درخواست یا انتقاد در حوزه خدمات شهری، می‌توانند موضوع خود را با شماره ۱۳۷ که پیام آن‌ها را به صورت خودکار ضبط می‌کند، در میان بگذارند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

کد خبر 705843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.