آخرین جزئیات از وقوع زلزله امروز در زاهدان

پس از وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز زاهدان (سه‌شنبه) طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی پلیس در شهرستان زاهدان اجرا شد و نیروهای هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر ساعت ۰۰:۴۴ بامداد امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ شهرستان زاهدان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، ۱۸ کیلومتری زاهدان، ۶۸ کیلومتری میرجاوه و ۸۹ کیلومتری سرجنگل سیستان و بلوچستان رخ داده است.

سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی پلیس در شهرستان زاهدان پس از وقوع زلزله خبر داد و خاطرنشان کرد: به محض وقوع زلزله در زاهدان، قرارگاه امام علی (ع) در ستاد انتظامی استان تشکیل و دستور آماده‌باش پلیس صادر شد.

وی افزود: این طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی تا عادی شدن اوضاع ادامه داشت و تمام پلیس‌های تخصصی، یگان‌های انتظامی و راهور در کنار مردم نسبت به ایجاد انضباط ترافیکی، کنترل و رصد مجرمان اقدام و به حفظ آرامش مردم کمک کردند.

۲۵ بیمار سرپایی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان منتقل شده‌اند

محمدرضا میرادی، رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) زاهدان نیز تاکید کرد: تاکنون ۲۵ بیمار سرپایی به وسیله نیروهای اورژانس یا با خودروی شخصی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان منتقل شده‌اند، این مصدومان بر اثر افتادن از تخت یا هنگام پایین آمدن از پله‌ها دچار مصدومیت سطحی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد دچار استرس و فشار روانی شده‌اند، تاکید کرد: مردم با رعایت نکات ایمنی خونسردی خود را حفظ کنند و هوشیار باشند.

زلزله خسارتی به بناهای تاریخی زاهدان وارد نکرده است

مجتبی سعادتیان، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد: به دنبال زلزله بامداد امروز نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دقایق اولیه به پایش بناها و آثار تاریخی پرداختند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی از خسارت به آثار تاریخی شهرستان زاهدان وارد نشده است.

کد خبر 705833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.