آمادگی لازم برای روزهای زمستانی در نظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: جداسازی باند رفت و برگشت در جاده‌ها برای جلوگیری از وقوع برخی تصادفات بسیار موثر بوده و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در این بخش و هم‌چنین ورود جدی رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح در کاهش تصادفات تأثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عصر امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت حمل‌ونقل و پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مرتبط در حفظ امنیت مسافران، اظهار کرد: تدبیرات لازم برای روزهای زمستانی دیده شود و ورود جدی رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح دارای اهمیت است.

وی با اشاره به نقش مؤثر جداسازی باند رفت و برگشت در جاده‌ها برای جلوگیری از وقوع تصادفات به‌ویژه شاخ به شاخ و تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در این بخش، افزود: با توجه به گزارش پلیس در خصوص بیش‌ترین دلایل وقوع تصادفات، عدم توجه به جلو مهم‌ترین علت وقوع تصادفات در جاده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح مصداق مدیریت در مبدأ است، ادامه داد: با فرهنگ‌سازی رانندگی و مسلط کردن فرد به اصول صحیح رانندگی در جاده‌ها، از وقوع بسیاری تصادفات پیش‌گیری می‌شود.

میرجعفریان با اشاره به آسیب‌شناسی تصادفات و ارائه راهکار علاج‌بخش به آن از سوی حوزه‌های مرتبط، اظهار کرد: با استفاده از افراد باتجربه در خصوص ارائه آموزش‌ها و راهکارها، حتی اگر از علل وقوع تصادفات ۲ مورد هم کاسته شود، باز هم دارای اهمیت است.

برنامه اجرایی راهداری زمستانی با تأمین نیازمندی‌ها تهیه شود

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان و شروع بارش‌ها، گفت: با توجه به سابقه درخشان استان اردبیل در خصوص راهداری زمستانی، غافل‌گیری در این خصوص نباید مشاهده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر تأمین تجهیزات، نیازمندی‌ها و هماهنگی دستگاه‌های امدادی برای مدیریت جاده‌ها در فصل زمستان و تهیه و ارائه برنامه اجرایی در این زمینه، بیان کرد: باید برنامه اجرایی مدیریت راهداری زمستانی با هدف ارائه خدمات به مردم در هرگونه شرایط جوی تهیه شود.

کد خبر 705770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.