آموزش امدادی مقابله با زلزله در ۷۰۰ مدرسه قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از توسعه کمی و کیفی آموزش‌های امدادی دانش آموزان در بیش از ۷۰۰ واحد آموزشی و مدارس استان خبر داد.

محمد رضا علیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از توسعه کمی و کیفی آموزش‌های امدادی دانش آموزان در بیش از ۷۰۰ واحد آموزشی و مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در مواجهه با زلزله آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری به دانش آموزان ارائه شد.

وی افزود: از شهریورماه سال جاری تا کنون جلسات منظم و مستمر پیرامون این موضوع برگزار و طی آن تیم‌هایی متشکل از مربیان متخصص جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی تعیین شده است، این تیم‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش، در سطح مدارس استان حاضر می‌شوند و به صورت چهره به چهره به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: این طرح هم اکنون در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان در حال اجرا است، همچنین به منظور ارتقا سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله و مواجهه با مخاطرات طبیعی این آموزش‌ها بصورت مستمر در مدارس استان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از اهداف اصلی این برنامه کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ترویج فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، توجه به ۲ اصل مهم یعنی پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری، شناخت نقاط ایمن و امدادرسانی اولیه است.

کد خبر 705752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.