صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد پذیرای نامزدهای انتخابات

مدیرکل صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای مناسب جهت ارائه برنامه‌ نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صدا و سیما فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، روز _دوشنبه، بیست و نهم آبان_ امیر رئوف، در نشست هیئت استانی تبلیغات انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای نخستین بار فضای مناسب در تلویزیون‌های محلی برای پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ایجاد می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این شبکه‌ها، ایجاد عدالت اجتماعی و امکان استفاده همه داوطلبان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کدام از داوطلبان که به تأیید شورای نگهبان برسند، می‌توانند با حضور در «شبکه دنا» برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کند.

وی تصریح کرد: در انتخابات گذشته شاهد بودیم که فردی که از پشتوانه مالی بیشتری برخوردار بوده بیشترین تبلیغات را انجام داده بود.

رئوف با بیان اینکه از سه ماه پیش که ستاد انتخابات در وزارت کشور و در استان‌ها تشکیل، یک ستاد انتخابات در صدا و سیما هم ایجاد شد، خاطرنشان کرد: تلاش صدا و سیما این است که با پخش برنامه‌های متنوعی با موضوع انتخابات چهار راهبرد «رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت» که مدنظر مقام معظم رهبری است را جامعه عمل بپوشاند.

در ادامه این نشست سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیأت استانی بررسی تبلیغات طبق قانون از ماده ۷۰ تا ۸۱ بیان شده‌است، افزود: فعالیت نامزدها تا هشت روز قبل از آن آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه در قانون سابق، تبلیغاتی که در این برهه اتفاق می‌افتاد جرم محسوب نمی‌شد، گفت: در این قانون، نوآوری انجام شده، که ابتدا مراجع اداری و انتظامی و بعد قضائی موظف با برخورد با این تخلفات هستند.

دادستان یاسوج تصریح کرد: کاندیداها بدانند اگر تخلفات آن‌ها مستقیم جرم انگار نباشد قابل بررسی است و می‌تواند در هیأت‌های اجرایی نیز فرد مورد نظر رد صلاحیت شود.

وی با اشاره به اینکه در ماده ۷۲ حتی برای چاپخانه‌ها وآگهی‌های تبلیغاتی وظایفی مشخص و حتی جرم‌انگاری مشخص کرده است خاطرنشان کرد: در ماده ۷۳، هرگونه استفاده کارکنان و مدیران از جایگاه خود برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

ملک‌حسینی گفت: در ماده «۷۴» دستگاه‌های برگزارکننده انتخابات مکلف هستند فهرست و امکاناتی که می‌توانند برای تبلیغات استفاده کنند را مشخص کنند.

کد خبر 705729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.