جود بلینگهام بالاتر از زیدان و فیگو

شروع فوق‌العاده جود بلینگهام در مادرید، مورد احترام آیتور کارانکا، مدافع سابق رئال قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیتور کرانکا زمانی با ستاره‌هایی لوئیس فیگو و زین الدین زیدان در رئال‌مادرید بازی کرد. برای او، عملکردی که جود بلینگهام در حال‌حاضر با پیراهن لوس‌بلانکوس ارائه می‌دهد، حتی بالاتر از دو برنده سابق توپ طلا است.

کارانکا که زمانی برای رئال مادرید بازی کرد و سه بار با این باشگاه قهرمان لیگ قهرمانان شد. او در گفتگو با روزنامه Mirror، شروع بازیکن سابق دورتموند را با روزهای اولیه لوئیس فیگو و زین الدین زیدان مقایسه کرد که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ به عنوان فوق ستاره‌های دنیا، به پایتخت اسپانیا نقل مکان کردند.

کارانکا درباره بازی‌های فوق‌العاده بلینگهام گفت: این من را شگفت‌زده نمی‌کند و هیچ شکی در مورد او نداشتم. اگر چیزی شگفت‌انگیز باشد، سرعت عملکرد اوست. من با فیگو و زیدان بازی کردم. به یاد دارم. وقتی زیزو به اینجا آمد. طی دو ماه اول، او به خوبی حضورش در یوونتوس یا حتی بعد از آن، نبود. به هرحال اینجا رئال‌مادرید است!

او ادامه داد: بلینگهام ۲۰ ساله، طوری به نظر می‌رسد که گویی «ده سال» در مادرید بازی می‌کند. تنها اسطوره باشگاه (رائول) در چنین سن کمی‌، به چنین موفقیت بزرگی دست یافته بود.

بلینگهام در تابستان با مبلغ ۱۰۳ میلیون یورو از بورسیا دورتموند به لوس بلانکوس نقل مکان کرد. در آنجا، او بیشتر در نقش هجومی بازی می‌کند و طی ۱۴ بازی ۱۳ گل به ثمر رسانده همچنین سه پاس گل داده است.

کارانکا که به عنوان مربی در باشگاه زادگاه بلینگهام، یعنی بیرمنگام سیتی نیز کار می‌کرد، درباره شرایط محیط اطراف این مرد انگلیسی نیز ابراز خوشحالی کرد: بیش از کیفیت و توانایی‌های او، شخصیت جود برجسته است. این مرد، بسیار بالغ است، مغز و خانواده‌ای دارد که از ایده‌های روشن پیروی می‌کنند.

همین موضوع، در انتقال بلینگهام به دورتموند و حالا به رئال، نقش ایفا کرده است. او حتی از لیورپول و منچسترسیتی پیشنهاد داشت، اما خودش مادرید را انتخاب کرد و در آنجا بلافاصله درخشید.

کد خبر 705717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.