ارائه بسته‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران استان فارس

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس گفت: مقرر شده است زمینه تسهیل حضور سرمایه‌گذاران با رفع موانع موجود در این عرصه فراهم شود، همچنین بسته‌های بی‌نام برای سرمایه‌گذاران به جهت حضور در حوزه گردشگری تهیه و عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، محمد فرخ زاده امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان_ در نشست خبری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: استان فارس در حوزه گردشگری، زیارت و اقتصاد گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و تحکیم زیرساخت‌ها بدون هیچ ملاحظه‌ای با همدلی و وحدت که میان دستگاه‌های اجرایی متولی این حوزه وجود دارد، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا همواره در قله باقی بماند.

وی افزود: تمرکز و توجه ویژه بر موضوع روابط بین‌الملل به جهت دعوت از افراد فعال در این عرصه همچون شهرهای خواهرخوانده و نمایندگی سفارت‌ها، پیش‌بینی امتیازات ویژه برای حاضران از جمله شاخص‌ها در برپایی نمایشگاه گردشگری پارس است.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه شاخص دیگر این نمایشگاه برپایی میز ملی عشایر است، خاطر نشان کرد: در نمایشگاه گردشگری پارس میز ملی گردشگری عشایر که به استان فارس اختصاص یافته است، برپا خواهد شد تا معرفی آداب و رسوم عشایر صورت گیرد.

فرخ‌زاده همچنین اضافه کرد: در حوزه گردشگری از منظر آموزش‌های عمومی در جایگاه خوبی قرار نداریم، این در حالی است که حوزه سواد گردشگری و زیارت موضوع بسیار مهمی است و این به معنای آن است که حداقل‌های آداب و رسوم را باید به تمام مجموعه‌ها تسری داد.

وی در توصیف یکی دیگر از خصوصیات برگزاری این نمایشگاه گفت: نقش یاددهنده و یادگیرندگی از دیگر شاخصه‌های سیزدهمین دوره این رویداد گردشگری است که در این راستا مباحث آموزشی در قالب برپایی میزگردهای تخصصی، کنفرانس و سمینارها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه منجر به اشتغال مولد در برخی از کسب‌وکارها خواهد شد؛ چرا که حوزه اقتصاد و کارآفرینی کسب و کارها با برپایی چنین رویدادهایی خود را نشان خواهد داد.

فرخ‌زاده اظهار کرد: در برپایی نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس، رفاه، آسایش و خانواده به عنوان سه محور کلیدی در حوزه گردشگری مطرح است و در کنار آن موضوعات زیست‌محیطی گردشگری سبز که در سطح جهان مورد توجه است به این عناصر کمک خواهد کرد تا فضای اجتماعی متفاوت و مؤثری تجربه شود.

توجه با اشاره به رونق سرمایه‌گذاری از دیگر موضوعاتی بود که معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس تصریح کرد: مقرر شده است زمینه تسهیل حضور سرمایه‌گذاران با رفع موانع موجود در این عرصه فراهم شود، همچنین بسته‌های بی‌نام برای سرمایه‌گذاران به جهت حضور در حوزه گردشگری تهیه و عرضه شود.

فرخ‌زاده اضافه کرد: با توجه به نقش بانک‌های استان در دو بخش خصوصی و دولتی که در این حوزه فعالیت دارند، در بانک‌های دولتی از میزان سپرده‌های مردم که در بانک‌ها امانت دارند باید ۵۰ درصد صرف تسهیلات رونق استان شود که در این خصوص بانک‌های دولتی رقم بالاتر این مبلغ را پرداخت کرده‌اند، اما در بانک‌های خصوصی ضریب زیر ۲۰ درصد است و به میزان ۳۰ درصد با نقطه مطلوب فاصله دارند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در این حوزه رقابت ایجاد شود تا از پروژه‌های کوچک مقیاس حوزه گردشگری حمایت شود، استان فارس می‌تواند در این حوزه بسیار موفق باشد.

در پایان این نشست از پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از سیزدهم تا شانزدهم دی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، رونمایی شد.

کد خبر 705707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.