بررسی گزارش تخلفات در کمیته‌های ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی اصفهان

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: صحت و سقم گزارش‌های تخلف انتخاباتی بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صحیح بودن آن‌ها، اقدام قانونی توسط مرجع قضایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشستی که با موضوع انجام وظایف قانونی نامزدهای انتخابات مجلس و تبلیغات زودهنگام، با حضور اعضا در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، هماهنگی نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات در استان را مطلوب دانست و اظهار کرد: هماهنگی و تعامل بین هیئت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان، همچنین مراجع مرتبط با استعلامات انتخابات از جمله نهادهای قضائی، اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در استان مطلوب است و تمام اعضا با تلاش جهادی در حال انجام وظایف قانونی خود در زمینه انتخابات هستند.

وی افزود: هدف تمام دست‌اندرکاران از برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات، اعتلای نظام است؛ چرا که انتخابات مظهر جمهوریت نظام است که مردم در رأس آن قرار دارند.

رئیس کل دادگستری اصفهان قانون را معیار پیگیری‌ها در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان دانست و گفت: همه مسئولان دست‌اندرکار و داوطلبان انتخابات باید خود را ملزم به رعایت قانون کنند و در صورت وقوع تخلف، مراجع نظارتی ضمن رسیدگی، اقدام لازم را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: تعدادی گزارش تخلف به ستاد رسیده است که با ارجاع این گزارش‌های به کمیته‌های زیرمجموعه، صحت و سقم آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صحیح بودن آن‌ها، اقدام قانونی در دو بخش، ارسال گزارش به ستاد انتخابات و در صورت رسیدن به حد جرم، وفق مقررات، پیگیری توسط مرجع قضائی انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری ابراز امیدواری کرد: با انسجام و هماهنگی بین نهادهای نظارتی و اجرایی و رعایت قانون و اخلاق توسط داوطلبان و هواداران آنها، انتخابات پیش رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 705698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.