اختصاص آمار ۵۰ درصدی تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی

رئیس پلیس اداره تصادفات تهران بزرگ گفت: ۵۹ درصد از تصادفات موتروسواران در معابر بزرگراهی شهر تهران رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جوانبخت با اشاره به آمار تصادفات موتورسواران تهرانی اظهار کرد: همیشه در خصوص موتورسیکلت سواران این جمله مطرح است که اگر اشتباه و تخلفی که منجر به حادثه شود از سوی راکب موتورسیکلت روی دهد شاید آخرین اشتباه او باشد و دیگر فرصت جبران را نخواهد داشت و به عبارتی باید بگوییم که اولین اشتباه او آخرین اشتباه می‌باشد و فرصتی برای جبران ندارد.

وی افزود: در واقع تصمیماتی که راکب موتورسیکلت می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است و لازم راکبین موتورسیکلت در ترددهای روزانه خود احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی آمار شش ماه سال جاری شهر تهران حکایت از این موضوع دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت فقط به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۶۴ درصد از تصادفات جرحی و ۱۳ درصد از تصادفات خسارتی نیز به راکبین موتورسیکلت در شهر تهران باز می‌گردد.

جوانبخت ادامه داد: این اعداد، قابل توجه و مهم هستند و همه راکبین موتورسیکلت می‌بایست با توجه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کرده و از عجله و شتاب و سرعت و حرکات خطرناک جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس اداره تصادفات تهران بزرگ اضافه کرد: اگر بخواهیم این آمار را بر اساس نوع راه رصد نمائیم می‌بینیم که ۵۹ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی شهر تهران روی می‌دهد. بارها گوشزد کرده‌ایم، که معابر بزرگراهی مناسب تردد موتورسواران نیست و طراحی نشده‌اند، چرا که سرعت در بزرگراه‌ها بالاست و موتور سیکلت نیز به علت عدم پایداری و نداشتن ایمنی لازم در سرعت‌های بالا بحث نبود توانایی در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی روی داده و باعث حوادث ناگوار می‌شود.

وی تصریح کرد: به راکبین موتورسیکلت توصیه می‌شود، که از معابر بزرگراهی به دلیل نداشتن پایداری و برهم خوردن تعادل و همچنین نبود دید کافی دیگر رانندگان و بحث واژگونی‌ها تردد نکنند.

کد خبر 705685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.