ملی‌پوشان نوجوان آماده صعود به جمع هشت تیم برتر جهان/ در انتظار تکرار شگفتی ۲۰۱۷

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران فردا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی زیر ۱۷سال با مراکش دیدار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود از مرحله گروهی خود به‌عنوان تیم سوم گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۱۷ سال، از ساعت ۱۵:۳۰ _سه‌شنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه گلو را بانگ تومو در برابر تیم ملی مراکش رویارویی می‌کند.

شاگردان حسین عبدی در حالی با آمار دو برد و یک باخت، ۹ گل‌زده، چهار گل‌خورده و شش‌امتیاز از سه بازی پائین‌تر از تیم‌های ملی پرقدرت انگلیس و برزیل در رتبه سوم گروه خود قرار گرفتند که حریف آفریقایی‌شان با آماری ضعیف‌تر از لحاظ گل‌زده و ثبت آمار سه بازی، دو برد، یک باخت، پنج گل‌زده و دو گل خورده بالاتر از اکوادور، اندونزی و مراکش صدرنشین گروه A شد.

سعید شیبا، بازیکن تیم ملی مراکش بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ با ۴۳ بازی و ۶ گل ملی که در تیم‌های الهلال عربستان، نانسی فرانسه، القطر، شارجه امارات و رباط مراکش سابقه بازی، در القطر و الهاشمیه سابقه سرمربیگری و در تیم ملی بزرگسالان مراکش سابقه بازی دارد، در حال حاضر سرمربی نوجوانان مراکش است.

شیرهای اطلس که با نایب قهرمانی رقابت‌های زیر ۱۷ سال آفریقا برای دومین بار به جام جهانی رسیدند، به جز این عنوان که در سال ۲۰۲۳ کسب کردند، افتخار قابل ذکر دیگری ندارند، اما با صدرنشینی در گروه خود، دنبال این هستند مانند تیم بزرگسالان مراکش شگفتی خلق کرده و خود را به جمع ۴ تیم برتر جهان برسانند.

ملی‌پوشان نوجوان آماده صعود به جمع هشت تیم برتر جهان/ در انتظار تکرار شگفتی ۲۰۱۷

لازم به‌ذکر است برنده بازی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی باید جمعه سوم آذرماه به مصاف برنده دیدار تیم‌های ملی مالی و مکزیک برود.

اناس الویی و ایوب شیخون (اینتراخت فرانکفورت) محمد امینه الزرهونی (لیل) نائوفل الهناش (پاری‌سن‌ژرمن) آدام بوفندار (یوونتوس) و زکریا اوزانه (آژاکس) چهره‌های اصلی مراکش هستند.

در سوی مقابل ایران قصد دارد دست کم مانند سال ۲۰۱۷ بار دیگر به یک چهارم نهایی جام جهانی برسد و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ملی را در عرصه جهانی تکرار کند. به همین جهت روی عملکرد درخشان بازیکنانش که در مرحله گروهی نشان داده شد، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

برتری مقابل مراکش نوجوانان کشورمان را یک گام دیگر به هدف بزرگ عبدی یعنی رسیدن به قهرمانی جام جهانی نزدیک می‌کند. هرچند او در روزهای ابتدایی حضورش در تیم ملی نوجوانان، هدف خود را صعود به جمع ۴ تیم برتر جهان دانست و حتی صدرنشین نشدن در گروه را به جهت تقابل با مراکش خوب دانست.

نتایج خوب در مرحله گروهی اعتماد به نفس عبدی و شاگردانش را بسیار بالا برده و آن‌ها قصد دارند پله به پله پیش رفته و افتخار قابل ذکری را رقم بزنند.

کد خبر 705682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.