دبیرخانه خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: پس از رایزنی‌های به عمل آمده میان شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد و شهرستان بندرانزلی، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به امضای شهرداری‌های این دو شهر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات اظهار کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین این دو شهر با جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری که هر یک از این دو شهر با اتکا به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، همچنین به‌واسطه دارا بودن نعمات خدادادی منحصربه‌فرد، مکمل یکدیگر خواهند بود مورد امضا قرار گرفت.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری اشاره شده بین دو شهر، تبادل تجربه در حوزه‌های معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی، محیط زیست، تسهیل مناسبات فرهنگی، از برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط گرفته تا تورنمنت‌های ورزشی و تبادل آئین و رسوم غنی طرفین، توسعه همکاری‌های مؤثر در حوزه بهره‌مندی از امکانات اقامتی و سایر خدمات گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالاخص در زمینه توسعه خدمات گردشگری، توسعه تجارت پایدار به منظور افزایش مبادلات اقتصادی، بسط و توسعه روابط آموزش، دانشگاهی و بهره‌مندی از امکانات بالقوه پزشکی و گردشگری سلامت را می‌توان نام برد.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: از دیگر مسائل حائز اهمیت اشاره شده در این نشست ایجاد کریدور هوایی یزد به بندرانزلی و بالعکس است و امید است با حمایت مسئولان ذی‌ربط تحت همین تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی آن در جهت توسعه روابط باشیم.

حقیرالسادات اضافه کرد: از دستاوردهای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، در نظر گرفتن فضای مناسب شهری برای ساخت المان هر یک از این شهر در شهر دیگر و نام‌گذاری میدان‌های ساخته‌شده به نام این شهرها است.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات به عمل آمده تا هفته آینده شاهد راه‌اندازی دبیرخانه فعال خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی به همت بخش خصوصی، گردشگری شن‌های ساحلی از بندرانزلی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 705637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.