کتاب و کتاب‌خوانی پیوست فرهنگی تمام فعالیت‌های مدیریت شهری باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در عصر حاضر، علم و فناوری باید یکی از اولویت‌های اصلی زندگی مردم باشد که مستلزم این مهم، قرار دادن پیوست کتاب و کتاب‌خوانی در تمام فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، سیف‌الله رضایی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان_ در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و نمایندگانی از کتابداران این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه عصر حاضر، عصر تکنولوژی و اطلاعات محسوب می‌شود، علم و فناوری نیز باید یکی از اولویت‌های اصلی زندگی مردم باشد که مستلزم این مهم این است که کتاب و کتابخوانی پیوست فرهنگی تمام فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: ایفای نقش مؤثر از سوی کتابداران که به عنوان مشاوران و امین مردم در مسیر روشن و رونق‌بخشی به فرهنگ مطالعه تلاش می‌کنند، اقدامی خیرخواهانه و مسرت‌بخش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج کتابداران را رکن اصلی ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که کتابداران علاوه بر ارائه خدمات و تعریف برنامه‌ها و ارائه منابع کتابخانه‌ای، از آمادگی فکری و مهارت‌های فردی برای ارائه خدمت به همه گروه‌های سنی و شناختی برخوردار باشند، در این صورت است که می‌توان گفت کارکرد اجتماعی کتابخانه‌ها تحقق یافته است.

رضایی با بیان اینکه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه مورد کم‌توجهی و غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه عاملی بسیار مؤثر در آگاهی‌بخشی، ارشاد، آموزش و از همه مهم‌تر یکی از راه‌حل‌های کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای است.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر سنندج از دو نفر کتابدار نمونه این شهر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 705575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.