فرهنگ در تمام ارکان مدیریت شهری باید تجلی پیدا کند

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با دغدغه فرهنگی که شهردار و تمام اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دارند، تشکیل مدیریت فرهنگی در مجموعه شهرداری به سمت پیوست فرهنگی می‌رود که تمام برنامه‌های اجرایی از نظر فرهنگی در شأن مردم اصفهان بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با اشاره به اینکه نگاه‌ها و افق‌ها در اصفهان خود را در معماری شهر نشان داده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهری فرهنگی داشته باشیم، باید فرهنگ در تمام ارکان و اجزای مدیریت شهری همچون زمینه‌های ترافیک، استفاده بهینه از حمل‌ونقل، پسماند و ساخت‌وساز تجلی پیدا کند تا مردم نیز در فرهنگ غوطه‌ور شوند، به آن بیندیشند و در آن تنفس کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «فرهنگ مثل هوا است»، افزود: ذات انسان با هوایی که تنفس می‌کند مفرح می‌شود، ارکان و اجزا شکل می‌گیرد و مردم ناخواسته در محیط و بستر فرهنگی زندگی می‌کنند و از آن بهره می‌گیرند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: با دغدغه فرهنگی که شهردار و تمام اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دارند، تشکیل مدیریت فرهنگی در مجموعه شهرداری به سمت پیوست فرهنگی می‌رود که تمام برنامه‌های اجرایی از نظر فرهنگی بررسی شود و با توجه به شأن مردم اصفهان این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

حیدری تصریح کرد: پیوست در واقع شامل سوالات و الزاماتی است که باید در اختیار مجری حوزه‌های مختلف قرار گیرد تا خروجی آن رفتارها، آداب و رسوم شهروندان را به عنوان شهر فرهنگی نشان دهد.

وی با بیان اینکه نظافت شهر قسمتی از وظایفی است که همکاران ما در حوزه خدمات شهری انجام می‌دهند و وابسته به مشارکت مردم است، زیرا فرهنگ مردم نظافت را شکل می‌دهد، اظهار داشت: زمانی که برای نظافت شهری، فضای سبز و برنامه‌هایی از این دست طراحی انجام می‌شود، باید مشارکت بیشتر مردم دخیل باشد تا رضایت آن‌ها جلب شود.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از مواردی که مردم شهر اصفهان به آن توجه دارند، گالری شهری یا تابلوهایی است که در چهارراه‌ها نصب می‌شود و مردم به شکلی با فرهنگ شهروندی ارتباط برقرار می‌کنند؛ مشارکت مردم و رفتار آنها بسیار اهمیت دارد، زیرا سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و موجب به وجود آمدن حس تعلق است که با افزایش دانش و آگاهی، بینش، باور و نگرش جامعه را به سمت استفاده بهتر از زندگی می‌برد.

حیدری ادامه داد: با توجه به بالا رفتن توقع مردم باید به تابلوهای شهری بیشتر توجه شود و به وظیفه خود بهتر عمل کنیم، البته انتقادهای مردم نیز به روند بهتر فعالیت ما کمک می‌کند.

کد خبر 705566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.