پرستاری از جانبازان جهاد در راه خدا است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: صرف زندگی با جانبازان عبادت محسوب می‌شود و پرستاری همسران این جانبازان از آن‌ها، جهاد در راه خدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان_ در آئین تجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت و همسران جانبازان ۷۰ درصد با یادآوری فداکاری جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: صِرف زندگی با جانبازان عبادت محسوب می‌شود و پرستاری همسران این جانبازان از آن‌ها، جهاد در راه خدا است.

وی با اشاره به دشواری‌های رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان و برخی دیگر از جانبازان افزود: تحمل بسیاری از مشکلاتی که جانبازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند برای عموم جامعه دشوار است و افرادی که از این یادگاران دفاع مقدس پرستاری می‌کنند، نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی حقیقی پرستاران و نیز زنان ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این بانوی تاریخ‌ساز از امیرالمؤمنین علی (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) و امام سجاد (ع) پرستاری کرده است.

مطیعی با تاکید بر احترام به مادران و همسران فداکار شهدا و جانبازان به عنوان وظیفه‌ای همگانی، تصریح کرد: وقتی از زاویه یک مادر یا همسر فداکار جانباز به مقوله ایثار و شهادت نگاه کنیم، به ناتوانی خود در تقدیر و بزرگداشت این فداکاری‌ها پی خواهیم برد.

وی شجاعت، علم، ایستادگی و مقاومت را از دیگر وجوه شخصیتی حضرت زینب (س) دانست و افزود: حضرت زینب (س) یکی از نخستین پیشگامان عرصه جهاد تبیین محسوب می‌شود و بدون تردید دستاوردهای امروز نظام و انقلاب مرهون فداکاری، صبر و استقامت جانبازان، همسران و مادران آن‌ها است.

کد خبر 705557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.