ایمن‌سازی مسیر تردد شهروندان قزوینی در دستور کار است

شهردار قزوین گفت: ایمن‌سازی مسیر تردد شهروندان در راستای کاهش تصادفات و مخاطرات احتمالی همواره در برنامه کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار دارد و در این راستا بهسازی و به‌روزرسانی ملزومات ترافیکی بلوار شهید باهنر-خیابان عدلیه انجام شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: بهسازی و به‌روزرسانی ملزومات ترافیکی بلوار شهید باهنر-خیابان عدلیه با هدف بهبود وضعیت عبور و مرور، جلوگیری از تداخل حرکات گردشی خودروها و انتظام‌بخشی به جریان ترافیک انجام شد.

وی افزود: ایمن‌سازی مسیر تردد شهروندان در راستای کاهش تصادفات و مخاطرات احتمالی همواره در برنامه کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار دارد.

شهردار قزوین از اجرای عملیات لکه‌گیری آسفالت و ترمیم ترانشه معابر در ناحیه مینودر و کوثر منطقه سه شهرداری به مساحت هزار و ۸۵۰ متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت باند کندروی ناحیه منفصل شهری مشعل‌دار به مساحت سه هزار متر مربع انجام شد.

صباغی از جمع‌آوری مصالح ساختمانی دپوشده در شهرک میرداماد منطقه دو شهرداری خبر داد و اضافه کرد: با هدف تأمین ایمنی عابران پیاده و کاهش تصادفات درون‌شهری، جزایر پناه دهنده ترافیکی در سطح شهر به‌طور مستمر تعمیر، بهسازی و به‌روزرسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات مرمت و بندکشی سایه‌بان‌های موجود در بهشت فاطمه (س) با هدف ارج نهادن و تکریم زائران اهل قبور و در راستای زیبایی بصری آغاز شد، تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات ترافیکی مطلوب به زائران آرامستان و افزایش ایمنی عبور و مرور کاربران ترافیکی، مسیر آرامستان بهشت فاطمه (س) محدوده ورودی باب الاحسان مجهز به تابلوهای شبرنگ، جداول بتنی پیش‌ساخته و ملزومات ترافیکی شد.

شهردار قزوین از اتمام عملیات جابه‌جایی و نصب دیوارهای پیش‌ساخته بتنی بازار روز مشاغل خانگی در بلوار سیدالشهدا (ع) منطقه سه شهرداری خبر داد و تاکید کرد: در این عملیات، جداسازی و تفکیک حدود هزار متر مربع از مجموعه به عنوان پارکینگ و بارانداز در قسمت جنوب غربی انجام شده است.

صباغی از اجرای نمایش‌های ترافیکی در مدارس سطح شهر خبر داد و گفت: یکی از شیوه‌های نهادینه‌سازی رفتارهای درست ترافیکی در کودکان، پرداختن به این موضوعات از طریق قالب‌های مختلف جذاب هنری است که در این راستا اجرای نمایش‌های ترافیکی در مدارس مناطق مختلف سطح شهر در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: مفاهیم مرتبط با ایمنی عبور و مرور در محیط آموزشی و در کنار هم‌سالان به شکل بهتری در اذهان دانش‌آموزان ماندگار می‌شود، در این راستا بیشتر دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی را مدنظر قرار دادیم تا شهروندان آینده‌ساز در آستانه کودکی به تأمل و تفکر بیشتر درباره رفتارهای ایمن و درست ترافیکی واداشته شوند.

شهردار قزوین از اجرای عملیات بتن‌ریزی کف کانال دلی چای در شهرک دانش منطقه چهار شهرداری قزوین به مساحت ۱۵۰ متر مربع خبر داد و اضافه کرد: طبق برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه احداث کانال دلی چای واقع در شهرک دانش در مدت ۹ ماه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 705534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.