بلژیک ۵ آذربایجان صفر؛ آتش‌بازی ۳۷ دقیقه‌ای لوکاکو +فیلم

تیم ملی فوتبال بلژیک امشب در بروکسل، آذربایجان را با پنج گل درهم کوبید، که روملو لوکاکو پوکر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امشب، تیم ملی فوتبال بلژیک در بروکسل به مصاف تیم ملی فوتبال آذربایجان رفت تا دیداری از هفته دهم رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ با حریفش برگزار کند.

مطابق انتظارها، شیاطین‌سرخ اروپا کار چندان سختی برابر حریف نداشتند و با نتیجه پرگل ۵ بر صفر پیروز شدند تا جایگاه و تفاضل خود در صدر جدول را تثبیت کرده و مقتدرانه به یورو برسند.

این رقابت‌، تحت الشعاع درخشش خیره‌کننده روملو لوکاکو مهاجم تیم رم ایتالیا بود. او دقیقه ۱۷ روی پاس جرمی دوکو گل اول را زد، دقیقه ۲۶ گل دوم را به ثمر رساند، دقیقه ۳۰ روی پاس ووت فائز به گل سوم دست یافت، و سپس روی پاس ارل مانگالا، چهارمین گل را وارد دروازه حریف کرد تا طی ۳۷ دقیقه پوکر به یاد ماندنی‌اش تکمیل شود.

حالا لوکاکو بعد از بازیکنان زیر، سومین گلزن برتر اروپایی تاریخ است‌.

کریس رونالدو ۱۲۸ علی دایی ۱۰۹ لیونل مسی ۱۰۶ سونیل چتری ۹۳ مختار داهاری ۸۹ فرانس پوشکاش ۸۴ روملو لوکاکو ۸۳ گل.

همچنین مهاجم بلژیکی اختلاف خود با رونالدو در صدر جدول گلزنان انتخابی یورو ۲۰۲۴ را به عدد ۴ رساند و CR۷ به یک عملکرد بی‌نظیر برای تغییر آقای گل مسابقات نیاز دارد.

نکته نیمه اول، آن بود که آذربایجان از دقیقه ۲۴ به علت خطا و دو کارته شدن ادی ایسرافیلوف، ده نفره به کار ادامه داد، و همین موضوع هم در شکست پرگل آن‌ها، بدون شک تقشی کلیدی داشت.

نیمه دوم علیرغم حملات، شاگردان فرناندو سانتوس، بلژیک فقط ۹۰ روی پاس جرمی دوکو و حرکت لئاندرو تروسارد گل پنجم را زد تا بازیکنی به جز رملو لوکاکو هم پایش به گلزنی باز شود.

در جدول این گروه، بلژیک از هشت بازی ۲۰ امتیاز اندوخته و با ۲۲ گل زده و تفاضل مثبت ۱۸ در صدر جدول قرار گرفته است، اتریش، سوئد، آذربایجان و استونی هم به ترتیب با ۱۹ امتیاز، ۱۰ امتیاز، ۷ امتیاز و ۱ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

کد خبر 705520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.