۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
شهرداری فردیس صاحب خانه شد

شهردار فردیس گفت: ساختمان ستاد مرکز شهرداری فردیس در مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع و مجموع اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا احمدی نژاد، عصر _ یکشنبه بیست‌وهشتم آبان‌ماه_ در آئین افتتاح ساختمان ستاد مرکز شهرداری فردیس، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه اواخر آذر ماه ۱۴۰۱ با اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد تومان آغاز شد و پس از ۹ ماه در شهریور ماه امسال واحدهای اداری در آن مستقر شدند، اظهار کرد: این پروژه با مساحت ۵۸۰۰ مترمربع احداث شده که شامل سه هزار متر بازسازی بنای آسیب دیده قبلی و ۲۸۰۰ مترمربع بنای جدید است که درمجموع با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه از فردیس به نام شهری کم‌برخوردار در زیرساخت‌های شهری یاد می‌شود، گفت: مدیریت شهری فردیس در این دوره از شورای اسلامی شهر رویکردی توسعه محور دارد. اگرچه شهر فردیس هنوز فاصله معناداری داری با استانداردهای شهری دارد اما امروز هیچیک از واحدهای اداری شهرداری فردیس استیجاری نیست و شهر در همه حوزه‌ها در حال توسعه است.

شهردار فردیس با اشاره به برنامه‌های عمرانی آتی در فردیس، گفت: مدیریت شهری فردیس در نظر دارد در راستای احداث فرهنگسراها، سراهای محله و توسعه سرانه‌های فرهنگی اقدام کند. احداث تعدادی فرهنگسرا و سرای محله در مرحله مناقصه است و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: عملیات احداث سالن ورزشی چند منظوره بوستان اهری هم به زودی کلید می‌خورد. در نظر داریم پروژه فرهنگسرای پیک و پارک بانوان تا ایام دهه فجر به بهره برداری برسد. ۳ پارک دیگر هم در دست احداث داریم.

احمدی نژاد در خصوص اجرای پروژه مترو در فردیس، توضیح داد: با توجه به اینکه احداث هر کیلومتر مترو حدود ۲ همت هزینه دارد، نسبت آن به بودجه ۲ هزار میلیاردی شهرداری فردیس بسیار بالاست. شهرداری فردیس به تنهایی نمی‌تواند نسبت به احداث مترو اقدام کند. این امر حمایت دولت را می‌طلبد که در صورت حمایت دولت و سایر روش‌های تأمین مالی، مقدمات شروع کار را فراهم می‌کنیم و در غیر این صورت از عهده تأمین هزینه مترو بد نمی‌آییم.

وی با اشاره به برخی مشکلات مشترک در شهرهای مجاور و به هم پیوسته، بیان کرد: در شهرهای به هم چسبیده مثل اندیشه، ملارد، کرج و … که در هم تنیده‌اند، حل مشکلات در این شهرها باید به صورت برنامه‌ریزی کلی باشد. به عنوان مثال در حوزه سگ‌های بلاصاحب، حمل و نقل، مدیریت روان‌آب های سطحی و برخی موضوعات دیگر باید به صورت کلی برنامه‌ریزی شود. چرا که اگر به صورت سلسله مراتب و پشت سر هم دیده نشود، نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

شهردار فردیس با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای موضوعات مشابه در شهرهای بهم پیوسته باید به صورت یکپارچه باشد؛ گفت: با توجه به پیوستگی شهرهای کرج و فردیس، ما در فردیس برنامه توسعه شهری و حمل و نقل عمومی را مثل گذشته با شهر کرج برنامه‌ریزی کردیم و شاهد کاهش مشکلات در این حوزه هستیم.

وی در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در فردیس بیان کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس که قبلاً خریداری کرده‌ایم. از محل اعتبارات دولتی که ۷۵ درصد مبلغ توسط وزارت کشور می‌شود، شهرداری فردیس سهم خود را برای خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس پرداخت کرده است. از آن محل ۱۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و هنوز ۲۰ دستگاه دیگر باید تحویل شود.

کد خبر 705509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.