راه‌اندازی مرکز خرید و فروش ضایعات در خارج از شهر بجنورد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شهرک صنفی و صنعتی جهت تجمیع و تمرکز فعالیت مراکز خرید و فروش ضایعات در خارج از محدوده شهر ایجاد و راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز - یک شنبه بیست و نهم آبان- در کمیته پیشگیری از وقوع سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: شهرک صنفی و صنعتی جهت تجمیع و تمرکز فعالیت مراکز خرید و فروش ضایعات در خارج از محدوده شهر ایجاد و راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده بخشی از مراکز خرید و فروش ضایعات به ویژه در مرکز استان بدون اخذ مجوزهای قانونی مبادرت به انجام فعالیت‌های غیرمجاز می‌کنند و این امر موجبات بروز مزاحمت‌های عدیده ای برای شهروندان و نیز شکل گیری جرایمی از قبیل تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست شده لذا چندی پیش با دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب استان، تعدادی از این مراکز به علت تداوم فعالیت‌های غیرقانونی پلمب شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید مضاعف بر ضرورت ایفای وظایف تعهدات و الزامات قانونی و نظارتی از سوی دستگاه‌های ذی ربط از جمله شهرداری‌ها در راستای اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدأ و ساماندهی وضعیت ضایعاتی‌ها به منظور پیشگیری از وقوع جرم گفت: مطابق تحقیقات میدانی و بررسی‌های آماری بسیاری از مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در سایه وجود ضعف‌های نظارتی و عدم توجه یا غفلت نهادهای مسؤول شکل گرفته‌اند.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت انتقال کلیه مشاغل مزاحم از جمله مراکز خریدوفروش ضایعات به خارج از محدوده شهر، گفت: راه و شهرسازی ظرف حداکثر ۷۲ ساعت با واگذاری زمین مورد نظر به شهرداری زمین‌های انتقال و تمرکز فعالیت مراکز خریدوفروش ضایعات به خارج از محدوده شهری را فراهم سازد.

براتی زاده گفت: شهرداری نیز ظرف دو هفته مبادرت به تسطیح آن کرده و سپس ظرف یک ماه این ملک را به اتحادیه اصناف واگذار شود.

کد خبر 705470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.