محرومیت زدایی یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: محرومیت زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج سازندگی است.

سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در اراک، اظهار کرد: برای زدودن غبار محرومیت از مناطق محروم شتابنده حرکت می‌کنیم و هیچ گونه توقفی در این مسیر نخواهیم داشت.

وی با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج سازندگان در راستای محرومیت زدایی افتتاح پروژه‌هایی را در این هفته مد نظر قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: علاوه بر اینکه برنامه‌های بسیج سازندگی به صورت مستمر در طول سال در حال انجام است در هفته بسیج برنامه‌هایی به صورت ویژه در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در هفته بسیج ۱۵ واحد از منازل مسکونی که با کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت آنها قرارداد بسته‌ایم به مددجویان واگذار می‌شود.

سرهنگ فرامرزی اضافه کرد: در حدود ۳۰ استخر ذخیره آب به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت جهاد کشاورزی و خودیاری مردم هر منطقه و بسیج سازندگی در مدت سه ماه گذشته تکمیل شده است و در هفته بسیج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: بسیج سازندگی در سال‌های اخیر با رویکرد حل مسائل اساسی مردم در موضوعات اشتغال، مسکن، معیشت، آب و راه روستایی با تعامل و هم‌افزایی بین دولت و مجلس شورای اسلامی، طرح‌های متنوعی را برای آبادانی مناطق محروم در دست اجرا دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: در راستای بهره مندی مشترکین روستایی از آب شرب سالم و پایدار، طرح آبرسانی به چهار روستا در شهرستان کمیجان و ساوه در دست اقدام است و در این هفته افتتاح این طرح‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۰ کانال انتقال آب کشاورزی در دست اجرا داریم که با مشارکت مردمی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ فرامرزی با بیان اینکه امروز یک کانال و یک استخر نگهداری آب کشاورزی به بهره‌برداری رسید افزود: برای اجرای پروژه‌های مشارکتی ۳۰ درصد از هزینه‌های اجرایی این طرح‌ها را بسیج سازندگی و ۴۰ درصد را دستگاه اجرایی مربوطه و ۳۰ درصد هم از خودیاری مردم تأمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در موضوع ساخت مسکن هم بخش خاص و عمده آن از وام‌ها و تسهیلات بلاعوض استفاده می‌شود و درصد بسیار جزئی توسط مددجویان پرداخت می‌شود.

محرومیت زدایی یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی است

محرومیت زدایی یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی است

کد خبر 705469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.