کتابخانه‌های کرمانشاه نیازمند بازطراحی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به لزوم بهبود فضای کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های کرمانشاه نیازمند بازطراحی هستند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، به مناسبت سی‌ویکمین هفته کتاب و کتابخوانی ظهر _ یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با حضور استاندار کرمانشاه در کتابخانه امیر کبیر این شهر برگزار شد.

در این مراسم محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه کتابخانه‌های این استان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: با نگاهی به وضعیت کتابخانه‌های استان‌های دیگر می‌توان دریافت که با برنامه‌ریزی منسجم باید به بازطراحی کتابخانه‌های کرمانشاه پرداخت.

وی افزود: با توجه به بررسی کتابخانه‌ها هم اکنون کتابخانه‌های استان در برخی از بخش‌های خود ارائه دهنده خدمات بوده و بخش دیگر آن از جمله بخش کودکان دچار کمبودهایی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور ساماندهی کتابخانه‌ها به یک برنامه کاربردی در راستای طراحی نوین و کاربردی خواهیم بود که برای اجرای این طرح نیازمند تأمین اعتبارات هستیم.

بهرامی در پایان تاکید کرد: فضای کتابخانه‌ها در کرمانشاه بیشتر فضای مردانه بوده در حالی که برای تقویت و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند ساماندهی بخش کودک و نوجوان خواهیم بود.

در پایان این مراسم از فعالان، پیشکسوتان و نفرات برتر حوزه کتاب و کتابخوانی از «سهیلا افتخاری» کتابدار کتابخانه «رشید یاسمی» به عنوان کتابدار برتر، «یکتا مرادی»، «آسو منصوری»، «آریا رجبی»، «مریم احمدی» و «محمدولی نظری» در رده‌های سنی مختلف به عنوان کتابخوان‌های برتر و نیز از دو کتابخانه «امام صادق (ع)» در شهرستان دالاهو و کتابخانه «امیر کبیر» در شهرستان کرمانشاه به عنوان کتابخانه‌های برتر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر

کد خبر 705451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.