نمایش شاهکار گمشده ۲۶ میلیون دلاری در موزه لوور

موزه لوور پاریس یک گنجینه ملی را چهار سال پس از کشف به مجموعه خود افزوده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نقاشی با نام «استهزای مسیح» اثر نقاش فلورانسی جیووانی چیمابوئه، که مربوط به سال ۱۲۸۰ است، در سال ۲۰۱۹ در خانه یک زن مسن در شهر کامپیگن پیدا شد. این نقاشی، در یک حراجی در اکتبر ۲۰۱۹ تقریباً ۲۴.۲ میلیون یورو به فروش رسید اما دولت فرانسه وارد عمل شد تا جلوی خروج آن را بگیرد و این اثر را به گنجینه ملی اختصاص دهد. به همین دلیل این تابلوی کوچک و فوق‌العاده کمیاب به مدت ۳۰ ماه در کشور نگه داشته شد تا در این مدت دولت بودجه‌ای را برای خرید آن فراهم کند. در حال حاضر وزیر فرهنگ فرانسه و رئیس و مدیر موزه لوور اعلام کرده‌اند که این نقاشی بخشی از مجموعه موزه است.

نمایش شاهکار گمشده ۲۶ میلیون دلاری در موزه لوور

جیووانی چیمابوئه حدود سال ۱۲۴۰ در فلورانس به دنیا آمد و استاد جیوتو، نقاش و معمار مشهور ایتالیایی، بوده است و به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان دوران پیش از رنسانس شناخته می‌شود. تنها حدود ۱۵ اثر از چیمابوئه شناخته شده است؛ به همین دلیل وزارت فرهنگ فرانسه این نقاشی را بسیار مهم دانسته و آن را نقطه عطف مهمی در تاریخ هنر و «نشان دهنده گذار شگفت‌انگیز از نماد به نقاشی» می‌داند. به گفته این وزارتخانه، این نقاشی به تابلوی بسیار بزرگ‌تر چیمابوئه «Maestà» در مجموعه لوور می‌پیوندد و هر دو اثر، بخشی از رویداد نمایشگاهی در بهار ۲۰۲۵ خواهند بود.
«استهزای مسیح» بخشی از داستان دوگانه‌ای است که شامل هشت صحنه با محوریت مصائب و مصلوب شدن حضرت مسیح است. گالری ملی لندن نیز یک بخش دیگری از این داستان به نام «باکره و کودک با دو فرشته» را که در سال ۲۰۰۰ پیدا کرده به نمایش گذاشته است. یک بخش دیگر از این داستان را نیز می‌توان در نقاشی «شلاق زدن مسیح» در مجموعه فریک در نیویورک یافت.

کد خبر 705438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.