سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت بیشترین علل فوت در حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در هفت ماهه سال جاری ۱۰۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۷ نفر بوده است، معادل ۷.۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پزشکی قانونی، منصور فیروز بخت درباره حوادث ناشی از کار در هفت ماه گذشته سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: هفت ماهه ابتدایی سال جاری ۱۰۴ نفر که در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند، در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شده‌اند که شامل یک زن و ۱۰۳ مرد بوده است.

وی افزود: سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد، در هفت ماهه نخست امسال نیز ۳۷ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۲۳ نفر دیگر نیز به دلیل اصابت جسم سخت جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: دلایلی مانند برق گرفتگی، غرق‌شدگی، سوختگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند، در هفت ماهه سال جاری ۱۰۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۷ نفر بوده است، معادل ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌ اند ۰.۳ درصد کاهش یافته است، در این مدت ۱۶۸۰ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، که ۱۰۰ نفر آنها زن و ۱۵۸۰ نفر آنها مرد بودند.

کد خبر 705436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.