بن تخفیف برای خرید، ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پیام جعلی «مشترک گرامی برای باطل نشدن کد بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید» ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری هستیم که با شگرد مهندسی اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با فریب کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداری گسترده کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: بن‌های تخفیفی که از فروشگاه‌های غیرمعتبر ارسال می‌شود بدون ارزش ریالی و حتی در صورت خرید کالا و دریافت بن تخفیف کالا ممکن است کالای خریداری شده ارسال نشود یا در صورت ارسال، اجناس بدون کیفیت و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارشات و تماس‌های متعددی از سوی شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق پیام‌های جعلی به پلیس فتا واصل می‌شود، کاربران به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رؤیت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 705430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.