صدور هشدار قرمز هواشناسی برای مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح قرمز برای مناطق گرمسیری استان خبر داد و گفت: ورود سامانه بارشی به بعضی نقاط استان به‌ویژه نقاط گرمسیری و اوج بارش‌ها در این مناطق پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی کرمی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در نشست اضطراری مدیریت بحران از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و اظهار کرد: هواشناسی روز گذشته هشدار سطح نارنجی برای استان کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد، اما امروز برای استان و سایر استان‌های همجوار هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

وی با بیان اینکه منتظر این سامانه بارشی در اوایل امشب باشیم، افزود: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اوج بارش‌ها از بعدازظهر روز دوشنبه تا بامداد سه‌شنبه است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ورود سامانه بارشی به بعضی نقاط استان به‌ویژه نقاط گرمسیری از جمله «لیکک»، «لنده»، «سرآسیاب یوسفی»، «موشمی زیلایی»، «دیشموک»، «چرام» و «دهدشت» در وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی قرار گرفتند و اوج بارش‌ها در این مناطق پیش‌بینی شده است.

کرمی اضافه کرد: برای مناطق سردسیری علاوه بر باران، بارش برف در نقاط مرتفع و گردنه‌های برف‌گیر دور از انتظار نیست و دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل باشند.

در ادامه این نشست حسن دانایار، رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز از اختلال در تردد جاده‌ای با بارش باران و برف در استان خبر داد و گفت: احتمال افزایش تصادفات با توجه به وضعیت جاده‌ها و محورهای استان وجود دارد.

وی افزود: در بارش‌های گذشته ۵۰ فقره تصادف از جمله واژگونی را داشتیم، بنابراین توصیه می‌کنیم رانندگان توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

کد خبر 705420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.