کوهنوردان از صعود به ارتفاعات استان تهران بپرهیزند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی مبنی بر وقوع کولاک و بارش برف در مناطق شمالی استان به کوهنوردان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حامد یزدی‌مهر امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار، وزش باد شدید کاهش محسوس دما، بارش برف و تگرگ و وقوع کولاک و مه در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران اظهار کرد: این مخاطرات برای عصر روز دوشنبه بیست‌ونهم آبان تا روز سه‌شنبه سی‌ام آبان پیش‌بینی شده و لازم است که کوهنوردان از صعود به ارتفاعات در این ایام پرهیز کنند.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد که روز قبل صادر شد، افزود: پیرو هشدار قبل، همچنان تاکید می‌شود که مردم از توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد در این بازه زمانی پرهیز کنند و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز در اولویت قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ضرورت آماده‌ باش دستگاه‌های اجرایی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر احتمال اختلال ترددها در جاده‌های کوهستانی و نقاط سردسیر در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

کد خبر 705416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.