برف و باران در راه اصفهان / از فردا منتظر سرما و وزش باد شدید باشید

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا از خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و مسیرها، ایجاد روانآب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان سطح جاده‌ها و صاعقه خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر سکون و پایداری جو تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس به تدریج از فردا شاهد نفوذ سامانه ناپایدار خواهیم بود، از این‌رو وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان در بعضی ساعات شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از فردا تا روز سه‌شنبه، ابرناکی، مه‌آلودگی، بارش باران در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و در بعضی نواحی مستعد شرقی طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، با خروج سامانه بامداد روز چهارشنبه کاهش محسوس دمای هوا دور از انتظار نیست.

معتمدی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از اوایل فردا آغاز می‌شود و تا اواخر وقت سه‌شنبه سی‌ام آبان تداوم دارد.

وی با بیان اینکه کاهش محسوس دما در تمام روز بین دو تا پنج درجه سلسیوس، سبب ایجاد لغزندگی جاده و سرمازدگی در صنعت و محصولات کشاورزی و ساختمان با فعالیت سامانه مذکور همراه است، اظهار کرد: بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه غرب و جنوب بارش برف و مه‌آلودگی و کاهش دید و صاعقه، وزش تندباد و وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا به واسطه گردوخاک از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: طی این مدت شهرستان‌های سمیرم، بویین و میاندشت، چادگان، چوپانان، خوانسار، سمیرم، فریدن (داران)، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان، فریدونشهر، فلاورجان، ورزنه تحت تأثیر فعالیت سامانه ناپایدار جوی است.

وی تصریح کرد: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های به ویژه در شرق استان و استان‌های همجوار یزد و سمنان، احتمال سقوط از ارتفاع، خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و مسیرها، خسارت به صنعت کشاورزی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان سطح جاده‌ها، صاعقه، ایجاد اختلال در تردد شهری و روستایی و جاده‌ها داخل استانی و بیرون استانی به ویژه (چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس) از فعالیت مخاطراتی این سامانه است.

معتمدی گفت: حفاظت از محصولات و صنعت کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، بین استانی و برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم اتراق در بستر رودخانه و مسیل‌ها، فقدان جابجایی عشایر توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۴ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 705390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.