اجرای ۷۵۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در اراک

فرمانده سپاه ناحیه اراک از اجرای ۷۵۰ برنامه فرهنگی، محرومیت‌زدایی و عمرانی هم‌زمان با هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، سرهنگ محمد مهجوری امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین روز از هفته بسیج برنامه‌ای با نام جشنواره «روستاآباد» در این شهرستان برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های فرهنگی، جهادی و محرومیت‌زدایی با محوریت مناطق کم‌برخوردار است.

وی از افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی مانند آبرسانی به بخش کشاورزی، ساخت استخر ذخیره آب و جدول‌گذاری در روستای قاسم‌آباد خبر داد و افزود: طرح آب‌رسانی به بخش کشاورزی امروز در روستاهای دینه کبود و نور عین افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: هم‌زمان با هفته بسیج جشنواره روستاآباد در روستای قاسم‌آباد برگزار و ویزیت رایگان مردم توسط پزشک عمومی و متخصص در این روستا انجام می‌شود و به روستاهای اطراف نیز اطلاع‌رسانی شده است.

مهجوری راه‌اندازی غرفه اقتصاد مقاومتی، انجام مشاوره حقوقی و قضائی، توزیع بسته غذایی برپایی کلینیک سیار دامپزشکی توسط بسیج را از دیگر برنامه‌های سپاه اراک در این هفته دانست و تصریح کرد: اجرای طرح همگام با کشاورز برای علمی کردن کشاورزی، اجرای مسابقات بومی و محلی ویژه نوجوانان و جوانان، راه اندازی کافه گفت‌وگوی دخترانه در مدارس، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی، تربیت فرزند و همسرداری را از جمله برنامه‌های سپاه در این هفته است.

وی برپایی آسمان نمای بادی، قصه‌گویی برای کودکان، استقرار خودروی کتاب، گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، تجلیل از ایثارگران و برگزاری میز خدمت را از دیگر برنامه‌های سپاه در جشنواره روستاآباد دانست و تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدا با حضور تیمسار حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، اجرای برنامه‌های میقات صالحین و شکوه اقتدار با حضور سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور، اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مصلی شهر اراک از سوم تا پنجم آذر از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شکوه اقتدار با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان اراک است.

سرهنگ مهجوری با بیان اینکه هم‌زمان با پنجم آذر دیدار بسیجیان نخبه سراسر کشور به صورت برخط با رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از بسیجیان، تولید محتوای دیجیتال توسط فعالان فضای مجازی، آغاز سومین جشنواره رسالت ماندگار در حوزه انتخاب برترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی با موضوع ایثار و شهادت اراک و نمایش خیابانی حضور که با محوریت معرفی خدمات بسیجیان به مردم اراک است از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته بسیج است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان حماس گفت: این عملیات اقتدار پوشالی رژیم اسرائیل را به همگان آشکار کرد. اعراب که جرئت فکر کردن حمله به رژیم جعلی اسرائیل را به خود نمی‌دادند مشاهده کردند که این رژیم در برابر یک گروه چند هزارنفره هم نمی‌تواند دوام بیاورد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: صهیونیست‌ها ادعا داشتند که به‌قدری در آسمان خود اشراف اطلاعاتی دارند که می‌توانند هر پرنده‌ای را ردیابی کنند، اما رزمندگان حماس به‌گونه‌ای عمل کردند که این رژیم از عملیات این گروه مطلع نشد و توانستند امیران این رژیم را در خواب اسیر کنند.

وی اظهار کرد: رزمندگان حماس با کار اطلاعاتی بزرگی که در این عملیات انجام دادند توانستند از موانع بین غزه و اسرائیل عبور کنند و ضربه بزرگی را به آن‌ها وارد کنند. برخی ادعا می‌کنند که مردم فلسطین دشمن اهل بیت (ع) هستند، به دنبال ایجاد شبهاتی در اذهان عمومی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: کمک‌های ایران اسلامی به مردم غزه مردمی است و دولت از اعتباری برای کمک به این منطقه برخوردار نیست، پس از انتقال خون‌های آلوده از فرانسه به ایران انتقال خون از یک کشور به کشور دیگر ممنوع شده است و این ادعا صحت ندارد.

کد خبر 705381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.