تحویل ۴۰۰۰ واحد مسکونی در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از بهره‌برداری چهار هزار واحد شهری و روستایی در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: این واحدها در سفر دوم رئیس‌جمهور به مالکان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان سیدمهدی مهیایی ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار واحد در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان به مالکان تحویل داده می‌شود. شورای عالی بانک‌های استان باید به سرعت تشکیل شود و ظرف ۲۰ روز آینده، واحدهای جامانده ضمن تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات به بانک‌های دولتی و خصوصی معرفی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی آماده بهره‌برداری است، افزود: دو هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی نیز که در قالب خودمالکی و بافت فرسوده ساخته شده، آماده بهره‌برداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه در مجموع چهار هزار واحد مسکونی آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا در کنار اینها برای ساخت چهار شهرک جدید در خارج از محدوده‌های شهری ایجاد شود. یک شهرک به مساحت ۴۰۰ هکتار پیرامون شهر اینچه‌برون، حدفاصل آق‌قلا تا اینچه‌برون احداث می‌شود که می‌تواند به نوعی نقش پشتیبان منطقه آزاد را به نوعی داشته باشد.

مهیایی اضافه کرد: سه شهرک دیگر در بندر گز، تیل‌آباد و گرگان در حال برنامه‌ریزی است که در کارگروه امور زیربنایی مصوب شده و منتظر تصویب آن در شورای‌عالی معماری و شهرسازی هستیم و اگر این سه شهرک اضافه شود حدود ۷۰۰ هکتار شهرک را در شورای عالی معماری شهرسازی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های تأمین زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان، توافق با اشخاص حقیقی و حقوقی است، در این راستا برای ۲۶ هکتار اراضی خارج از محدوده شهری که متعلق به شرکت‌های تعاونی است، در سلسله نشست‌هایی با مالکان و متقاضیان توافق کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه همه بانک‌ها موظف هستند تسهیلات نهضت ملی در قالب خودمالکی را پرداخت کنند، اضافه کرد: چنانچه این اتفاق نیفتد، ۲۰ درصد جریمه که در قانون دیده شده است، برای بانک‌ها مطابق اعلام رئیس‌جمهور اعمال خواهد شد.

کد خبر 705375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.