تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی اصفهان احیای زاینده‌رود است

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آب حق مردم اصفهان است و این رود باید زنده باشد تا زندگی مردم اصفهان همراه با سلامتی و نشاط باشد، گفت: تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی اصفهان احیای زاینده‌رود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در نطق میان دستور صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کشور ما پرآب نیست و باید حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند: «مسئله آب اصفهان جدی است»؛ ما دیگر به چه شکل و با چه زبان و روشی باید بفهمانیم که زاینده‌رود صرفاً یک رود نیست و جان مردم اصفهان است؟

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر مسئله مرگ و زندگی مطرح است، هوای آلوده اصفهان به‌واسطه صنایع، موجب مرگ زنان و کودکان و سالمندان شده است و باید به داد اصفهان رسید.

وی ادامه داد: با طنز، شعر، اشک، خواهش و فریاد گفته شد، نمایندگان مردم در مجلس بارها گفتند و از وزیر نیرو و مسئولان بارها سوال کردند؛ در شورای اسلامی شهر کمیسیون ویژه آب تشکیل دادیم و در همه جناح‌ها و ادوار موضوع آب پیگیری شد.

فلاح تصریح کرد: درست در روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، پروژه غیرقانونی بن-بروجن افتتاح شد تا آخرین ضربه بر جان بی‌رمق این رودخانه هزار ساله زده شود.

وی افزود: چرا مسئولان اصرار دارند صدها کیلومتر زمین‌های خشک اطراف استان که هیچ‌گاه کشاورزی در آن نبوده است را به‌واسطه انتقال آب زاینده‌رود آباد و کشاورزی شرق اصفهان را نابود کنند؟

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب کرمان و یزد، صنایع بزرگ و ملی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از زاینده‌رود است، پس تکلیف مردم اصفهان چه می‌شود؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی احیای زاینده‌رود است.

فلاح با اشاره به طرح انتقال آب دریا به اصفهان بیان کرد: آب دریای عمان شور است و برای شرب مردم مناسب نیست، فقط برای مصارف صنعتی مناسب است.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند و هستند، گفت: این تاریخ بزرگ و شهر فرهنگ‌ساز و مؤثر در اقتصاد و پیشرفت کشور را نرنجانیم؛ این آب حق مردم اصفهان است و این رود باید زنده باشد تا زندگی مردم اصفهان همراه با سلامتی و نشاط باشد.

کد خبر 705373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.