میانگین ماندگاری آب پس از بارندگی به ۸ ساعت کاهش پیدا کرده است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ضمن اعلام آمادگی برای بارندگی‌های پیش‌رو، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته میانگین ماندگاری آب پس از بارندگی دراهواز به هشت ساعت رسیده است.

مهدی شمسی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که انجام شده است در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از شهر اهواز آب‌گرفتگی وجود ندارد مگر اینکه در بعضی کوچه‌ها به صورت کاسه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی از اوایل صبح دوشنبه، برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است با استراحتی تیم‌های عملیاتی داشته‌اند برای دفع آب‌های سطحی در بارندگی فردا آمادگی کامل وجود دارد، برای این کار همه امکانات شهرداری اهواز بسیج و شیفت‌بندی‌های لازم انجام شده تا در کمترین زمان ممکن بتوانیم عملیات دفع آب‌های سطحی را انجام دهیم تا شرایط بهتری را حین بارندگی و پس از آن داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به مسطح بودن شهر و اینکه پس از بارندگی ماندگاری آب وجود دارد، ادامه داد: با توجه به مسطح بودن شهر، آب از طریق پمپاژ جابه‌جا می‌شود و برای همه پمپ‌های فعال در دفع آب‌های سطحی پمپ یدک در نظر گرفته شده و اگر مشکل برقی و الکتریکی ایجاد نشود به راحتی آب‌های سطحی دفع خواهد شد، هنگام بارندگی ورود نکردن آب به منازل و دفع سریع مهم‌ترین مسئله است.

شمسی با اشاره به قدیمی بودن بعضی لوله‌های فاضلاب، تصریح کرد: در بارندگی قبلی در دو نقطه لوله فاضلاب به علت قدیمی بودن دچار شکستگی و با تلاش‌های انجام شده شکستگی در خیابان شهید داغری تعمیر شد، اما در میدان جواد الائمه به علت وجود مشکل اساسی آبفا برنامه رد کردن لوله اصلی را در این محل دارد با این حال به گونه‌ای عمل شده که شرایط بهتر از قبل خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بارندگی قبل ۶۰ نقطه بحرانی مشخص شده بود، پیش‌بینی‌های لازم برای آن‌ها از طریق لوله‌گذاری و یا قراردادن ماشین مکنده در محل صورت گرفت تا در لحظه جمع آوری و دفع آب سطحی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: در نقاطی که پس از بارندگی دچار آب‌گرفتگی شده بود، بعضی همان لحظات اولیه تخلیه و جمع‌آوری شد، اما در بعضی نقاط به ویژه در منطقه هشت شهرداری اهواز که سرریز آب چندین منطقه وارد آن می‌شود، زمان بیشتری برای دفع آب‌های جمع شده صرف شد، با این حال میانگین ماندگاری آب در سطح معابر به هشت ساعت رسیده است.

کد خبر 705340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.