مهد کودک باید در همه سازمان‌ها و ادارات فعال شود

رئیس‌جمهور گفت: مهد کودک در همه سازمان‌ها و ادارات باید فعال شود تا مادران شاغل دچار مشکل نشوند و کودکان با آرامش در کنار مادران باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان ۳۱۳ تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهریار که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود را به‌طور رسمی افتتاح کرد.

عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از ۳۴ سال قبل آغاز شده بود و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت ۷۶ درصدی رسیده بود.

آیت‌الله رئیسی پس از سفر اردیبهشت ۱۴۰۱ خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه، دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت مدیره بیمارستان و سپس تأمین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.

بیمارستان امام خمینی (ره) که ساخت آن در مجموع ۸۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان آغاز به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده است و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس‌جمهور پس از افتتاح، از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.

مجاهدت کادر درمان غزه یک الگو برای جامعه پرستاری دنیا است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آئین بهره‌برداری از بیمارستان ۳۱۳ تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهریار با بیان اینکه ملت‌های جهان از حوادث تلخ در غزه این روزها محزون هستند، اظهار کرد: مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان که در بیمارستان‌های غزه هستند، در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می‌شود و این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد همه پرستاران و پزشکان شهید و کادر درمانی در غزه که از بیماران نگهداری و زیر بمباران به مردم خدمت می‌کنند، تصریح کرد: کادر درمان در غزه، یک مجاهدت ویژه را خلق کرد.

حضرت زینب (س) جلوه صبر، مقامات، ایستادگی و وفاداری

رئیس‌جمهور در ادامه با تجلیل از کادر درمانی غزه گفت: حضرت زینب (س) جلوه صبر، مقامات، ایستادگی و وفاداری است. پرستاران ما نیز در کشور خوش درخشیدند و در صحنه‌های مختلف کارشان جلوه داشته و دارد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: شب و روز و روزهای تعطیل، کنار بیمار بودن و به آرامش دادن و مشکلات درمانی او را دنبال کردن کار آسانی نیست؛ از این‌رو روحیه صبر و استقامت و داشتن ظرفیت، خیلی مهم است.

وی بیان کرد: نکته‌ای که در حضرت زینب (س) بسیار جلوه دارد ظرفیت ایشان است؛ آنچه برای مادر وجود دارد ظرفیت او است که فرزند را با صبر، تحمل و بردباری بزرگ می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: روایتی از علی (ع) است که کمیل بن زیاد نخعی، از نزدیکان امیرالمومنین (ع) گفت که دنبال ایشان در شهر به‌راه افتادم از این کوچه به آن کوچه و از این نخلستان به آن نخلستان و بعد به بیرون شهر رفتیم ایشان رو به من کرد و فرمود: قلب‌های ما ظرف است، بهترین قلوب با ظرفیت‌ترین قلوب است؛ خوب است انسان ظرفیت داشته باشد و کار برای انسان بی‌ظرفیت بسیار سخت است.

در مقابل سختی‌ها نباید میدان را خالی کرد

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما با سختی‌هایی در چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی هستیم و بعضی مشاغل ظرفیت خاصی را می‌طلبد، تاکید کرد: در مقابل سختی‌ها و ناهمواری‌ها نباید میدان را خالی کرد، بلکه باید با ظرفیت حاضر شد.

وی یادآور شد: ممکن است انسان روزی به مقصود خود برسد و روزی نرسد یا با سختی در زندگی مواجه شود و با استقامت و ظرفیت بالا تحمل کند و از تهدیدات، فرصت‌ها را بسازد و مشکلات را هموار سازد و این برای هر کسی در زندگی پیش می‌آید، اما بعضی مشاغل، ظرفیت زیادی را می‌طلبد، در مقابل فریادها و بی‌تابی‌های یک بیمار، بسیار مهم است که هم فرد آرامش داشته باشد و هم به بیمار آرامش بدهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی آرامش‌بخشی به جامعه آن روز معرفی شده است تا با صبر و آرامشی که دارد هم به خود آرامش دهد و هم با آرام کردن زنان و کودکانی که همه مشکل دارند و غصه‌دار هستند، صحنه را مدیریت کند و این امر مهمی است.

نگاه ویژه دولت به کادر درمان مجهز و آموزش دیده

آیت الله رئیسی گفت: دعا نمی‌کنم شما کادر درمان خیلی مشتری داشته باشید هرچه کمتر مراجعه کننده داشته باشید، ما خوشحال‌تر هستیم. زیاد بودن عدد مراجعه کننده به مراکز درمانی خوشایند نیست و باید در مرحله بهداشت و پیشگیری تلاش شود.

وی با بیان اینکه کادر مجهز و آموزش دیده بهنگام برای دولت اهمیت دارد، گفت: کارهای زیادی باید در حوزه بهداشت انجام شود در این صورت دیگر نوبت به درمان نمی‌رسد و کادر درمانی فراغت بیشتری پیدا می‌کند.

پرستاران در کشور خوش درخشیدند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) جلوه صبر و استقامت و ایستادگی و وفاداری است، بیان کرد: زندگی و سلوک و رفتار زینب کبری الگویی برای زمان و مردان است.
آیت الله رئیسی عنوان کرد: پرستاران در کشور خوش درخشیدند، در صحنه‌های مختلف پرستاران کارشان جلوه داشته و ارزشمند است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در دروان کرونا و گرامیداشت یاد شهدای خدمت یادآور شد: جلوه تمام عیار درخشش پرستاران و کادر درمان در کرونا نمایان شد که میدان را ترک نکردند از این رو باید به صورت ویژه آنها تقدیر کرد.

نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
رئیس جمهور مطرح کرد: نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال آغاز شد که تکمیل خواهد شد و وزیر بهداشت نواقص موجود را برطرف خواهد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پرستاران شغل شریفی دارند و باید به خدمات آنها ارج نهاد، گفت: دولت وظیفه دارد به میزان خدمات پرستاران حقوق و مزایا به این قشر تعلق دهد که طبق این تعرفه گذاری کار در حال انجام است.دولت به کادر درمان و پرستاران توجه ویژه دارد.

مهد کودک باید در همه سازمان‌ها و ادارات فعال شود

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مهد کودک در همه سازمان‌ها و ادارات باید فعال شود تا خانم‌های شاغل دچار مشکل نشوند و کودکان با آرامش در کنار مادران باشند.

وی متذکر شد: مساله ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها برای خانم‌هایی که مشغول به کار هستند از جمله کمک‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته باشد و این از تأکیدات دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: این نشست مزین شده است به حمایت از فلسطین و غزه و امید است خداوند با عنایت خود هرچه زودتر فلسطین را آزاد کند و لحظات پایانی رژیم منحوس صهیونیستی را شاهد باشیم و هرچه زودتر پایان عمررژیم صهیونیستی در عالم را جشن بگیرم و بدانیم ظلم ماندگار نیست ولی حق و عدل ماندگار است.

بیمارستان امام خمینی شهریار در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به بهره برداری رسید

وی تصریح کرد: موضع سلامت و نیاز کشور امر روشنی است و همه همت دولت آن است که بتواند امکانات کافی را در جای جای کشور برای دسترسی به سلامت در شهرستان‌های دورافتاده و اماکن غیربرخوردار فراهم کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: از ابتدا اعلام کردیم نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام به هر دلیلی که رها شده اعم از دلایل حقوقی، فنی و یا نبود اعتبارات و یا اینکه به دلیل عدم اولویت از دستور کار خارج شده است، در دولت در دست اقدام است.

آیت الله رئیسی افزود: ۳۴ سال قبل احداث یک بیمارستان آغاز شده و امروز بعد از بیش از ۳۲ سال مردم شهریار منتظر افتتاح و بهره برداری هستند، در سفر قبل به این شهرستان از مسئولان مربوطه خواستم که با سرعت این کار را تمام کنند زیرا هر چقدر تأخیر بیشتری داشته باشد، قیمت‌ها چند برابر شده و بخشی از این ساختماندچار فرسودگی می‌شود و باید دوباره آن را احداث کرد.

کد خبر 705280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.