ضوابط سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی تهیه می‌شود

بر اساس مصوبه مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد تا نسبت به تهیه ضوابط سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بند «پ» ماده ۲۹ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری سازمان، «ضوابط سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی» را به منظور ارتقای ذخایر صندوق‌ها، حفظ حقوق بین نسلی بیمه‌شدگان، تقویت حاکمیت شرکتی، شفافیت در امور سرمایه گذاری‌ها، سودآوری و کارآمدسازی سبد سرمایه گذاری‌ها، کاهش بنگاه داری، تغییر رویکرد به سمت سرمایه‌گذاری‌های بورسی، مسئولیت پذیری هیئت مدیره و اصول تحلیل خطرپذیری (ریسک)، علاوه بر ضوابط مندرج در بند «ه» ماده (۱۵) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند، به نحوی که هر سال حداقل بیست درصد (%۲۰) از شرکت‌ها و بنگاه‌های تحت مالکیت و مدیریت خود را واگذار نماید.

در هر صورت سهام صندوق‌ها صرفاً باید در بهابازار (بورس) و به هر حال در قالب غیرمدیریتی و سودآور باشد.

سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مکلفند نسبت به واگذاری مدیریت آن دسته از بنگاه‌های تابع و تحت نظارت (کنترل) که فاقد متقاضی جهت واگذاری مالکیت هستند از طریق انعقاد قرارداد پیمان مدیریت اقدام نمایند. این بند مشمول احکام بند «الف» ماده (۵) این قانون می‌باشد.

آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.»

کد خبر 705255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.