سامانه بارشی جدید در راه کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا بعدازظهر سه‌شنبه، استان کردستان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که در این مدت در بعضی ساعات، بارش باران با احتمال رعد و برق، مه و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه‌های استان نیز بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌بینی، بیانگر ورود سامانه بارشی نسبتاً فعالی از اواخر روز یکشنبه به استان کردستان است که سبب ابری و مه‌آلود شدن هوا، وزش باد شدید، بارش باران رگباری همراه با رعد و برق و در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک همراه با کاهش محسوس دمای هوا می‌شود.

وی افزود: این سامان بارشی تا بعدازظهر روز سه‌شنبه در استان کردستان فعال بوده است و بیشتر بارش‌های آن روز دوشنبه در نواحی غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها، بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های استان و اختلال در ترددهای بین شهری و جاده‌های کوهستانی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه بوده که هشدار نارنجی نیز در این خصوص صادر شده است.

صدیقی تاکید کرد: از لحاظ دمایی نیز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از عبور این سامانه، دمای میانگین استان حدود پنج تا هفت درجه کاهش پیدا می‌کند و در اکثر نقاط، یخبندان شبانه و صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 705241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.