ساماندهی‌نشدن سرویس کارکنان صنایع بزرگ موجب اختلال در ترافیک اصفهان می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تردد حجم زیادی اتوبوس و مینی‌بوس به‌عنوان سرویس کارکنان صنایع بزرگ اصفهان گفت: تردد در ساعات پیک ترافیک علاوه بر آلودگی هوای این کلان‌شهر، موجب اختلال در روند عادی عبور و مرور در سطح حلقه سوم ترافیکی و شبکه معابر شهری می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ظرفیت تردد وسایل نقلیه در سطح شبکه معابر شهری را مبتنی بر استانداردهای طراحی معابر و اصول مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک دانست و اظهار کرد: با ورود حجم بالای اتوبوس‌های صنایع در یک زمان محدود و در ساعات پیک ترافیک، سطح سرویس‌دهی معابر به لحاظ اختلال با دیگر وسایل نقلیه کاهش پیدا می‌کند و موجب انسداد در بعضی نقاط و کندی تردد در سطح شبکه معابر می‌شود.

وی آلودگی هوای اصفهان را از چالش‌های شاخص این شهر دانست و گفت: در تمام طرح‌ها و برنامه‌های ترافیکی و توسعه‌ای، محوریت اقدامات بر اساس اصل کاهش تولید و انتشار آلاینده‌ها تدوین و اجرا می‌شود و شهرداری اصفهان در جایگاه یک نهاد عمومی و غیردولتی و به‌عنوان مطالبه‌گر برای بهبود شرایط تلاش می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح موضوع ساماندهی سرویس صنایع بزرگ و توجه به معاینه فنی خودروها از دغدغه‌های مدیریت استان است، تصریح کرد: پیگیری‌های شورای ترافیک استان در راستای موضوع کاهش آلاینده‌ها قابل تقدیر است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: توزیع متوازن ورود در سطح شبکه معابر در ساعات غیرپیک ترافیک و الزام به داشتن معاینه فنی و استفاده از سوخت استاندارد از طرح‌های پیشنهادی است، همچنین تعامل، هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اداری و صنایع می‌تواند به بهبود وضعیت هوای اصفهان کمک کند.

کد خبر 705237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.