مطالبه مردمی درباره پروژه بن-بروجن با ۳۱ هزار امضا در جمع کارزارهای ویژه

تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر در کارزار «توقف فوری پروژه غیرقانونی بن-بروجن تا تعیین تکلیف احیای زاینده‌رود» شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کارزار «توقف فوری پروژه غیرقانونی بن-بروجن تا تعیین تکلیف احیای زاینده رود» از مرز ۳۱ هزار نفر گذشت، بر این اساس تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر از مردم، دوستداران زاینده‌رود، مطالبه‌گران استان اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اهالی رسانه، طلاب، کشاورزان و قهرمانان ورزشکار با امضای این کارزار خواستار احیای زاینده‌رود شده‌اند.

احیای پروژه‌های پیشین کوهرنگ سه، بهشت‌آباد و خرسان مهم‌ترین راهکاری است که می‌تواند تعیین تکلیف زاینده‌رود را به دنبال داشته باشد.

این کارزار با توجه به استقبال بالا در لیست پیگیری‌های ویژه قرار گرفته است، همچنین این کارزار در جمع ۱۲ کارزار برتر قرار گرفته است.

در متن این کارزار آمده است:

«‌محضر ریاست محترم جمهور

جناب حجت‌الاسلام رئیسی

سلام علیکم

با ادب و احترام؛ همان‌گونه که مستحضرید، زاینده‌رود رگ حیاتی فلات مرکزی ایران و سرچشمه حیات و تمدن اصفهان است و متأسفانه سالیانی است به دلیل سوءمدیریت منابع آبی کشور، دچار خشکی‌های پی‌درپی شده و آثار منفی آن بیش از پیش در موضوعاتی همچون فرونشست زمین آشکار و نگرانی مردم نسبت به آینده را روز افزون کرده است.

شنیده‌ها از حضور حضرتعالی برای افتتاح پروژه غیرقانونی بن-بروجن حکایت دارد

آقای رئیس‌جمهور! آیا می‌دانید این پروژه، خلاف قانون توزیع عادلانه آب، عدم رعایت حقوق حقابه‌داران، با انتقال آب بین حوضه‌ای (آن هم از یک حوضه فقیر آبی به یک حوضه غنی) و مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب که هرگونه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را ممنوع اعلام کرده، اتفاق افتاده است؟!

امضاءکنندگان این کارزار درخواست اکید دارند که حضرتعالی به عنوان مجری قانون از افتتاح این پروژه تا تعیین تکلیف عملیاتی در راستای احیای زاینده‌رود خودداری نموده و دستور توقف فوری آن را صادر فرمائید.»

کد خبر 705230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    به امید پیروزی