فرانسه ۱۴- جبل الطارق صفر؛ آتش بازی خروس‌ها +فیلم

تیم ملی فوتبال فرانسه،‌ شب گذشته از هفته نهم انتخابی یورو ۲۰۲۴ در گروه B، یک‌ پیروزی شگفت‌انگیز کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیشب از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه، تیم ملی فوتبال فرانسه، تحت هدایت دیدیه دشام، یک دیدار نچندان دشوار با جبل الطارق انجام داد و با ۱۴ گل پیروز شد.

این جدال، از هفته نهم گروه انتخابی یورو ۲۰۲۴ و به میزبانی ورزشگاه آلیانز شهر نیس فرانسه انجام شد. حریف خروس‌ها در رده صد و نود و هشتم رنکینگ فیفا هستند و پسران دشام هم جایگاه دوم را مال خودشان کرده‌اند.

نکته‌ی جالب این بود که با اعلام ترکیب فرانسه و فیکس بودن زائیز امری، او تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که در ترکیب تیم ملی کشورش بازی می‌کند.

وارن زائیر امری که متولد سال ۲۰۰۶ است با ۱۷ سال و ۸ ماه و ۱۰ روز سن، در ترکیب تیم ملی فرانسه برای بازی با جبل الطارق قرار گرفت تا به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شود که برای خروس‌ها به میدان می‌رود.

کسب پیروزی، کاری راحت به نظر می‌رسید، اما شاید خوش‌بین‌ترین طرفدار هم فکر نمی‌کرد خروس‌ها به این شکل جبل الطارق را در هم بکوبد. البته ۱۰ نفره شدن حریف در دقیقه ۱۸ با اخراج اتان سانتوس هم در ثبت شکستی سنگین، بی تأثیر نبود.

شاگردان دیدیه دشام با ۷ برد از ۷ مسابقه، با ۲۱ امتیاز و و ۲۷ گل زده و یک گل خورده، مقتدرانه پا به رقابت‌های یورو می‌گذارد. در مسابقه دیشب، کیلیان امباپه در گل و پاس گل هنریک کرد، و اولیویه ژیرو موفق به ثبت دبل شد. با زدن ۳ گل، کیلیان امباپه با ۴۶ گل، از آنتوان گریزمن (۴۴) عبور کرد و به سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فرانسه تبدیل شد.

لازم به یادآوری است که تیم پر مهره دیدیه دشام، سه شب دیگر، در کشور یونان، میهمان پسران گوستاوو پوییت، تیم پنجاه و یکم رنک فیفا هستند.

کد خبر 705217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.