تشکیل کارگروه مشترک با دولت برای ارتقای نقش‌آفرینی

یکصد و هجدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ۱۹ شهردار کلانشهر کشور به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران؛ یکصد و هجدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ۱۹ شهردار کلانشهر کشور صبح جمعه- ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲- به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

زاکانی در این نشست با تاکید بر لزوم ارتقا جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور، گفت: تأخیر ۲۰ ساله در اجرایی شدن اصول مرتبط با شوراها در قانون اساسی سبب شد، آنگونه که باید جایگاه مدیریت شهری در کشور مورد توجه قرار نگیرد، برای پیشبرد بهتر وظایف خود و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان لازم است این نگاه تغییر پیدا کند و نقش آفرینی شهرداری‌ها در میدان عمل افزایش پیدا کند.

شهردار تهران افزود: امروز که دولت سیزدهم به عنوان مجموعه‌ای خدمتگزار همراه با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات کشور است، بهترین فرصت برای ماست تا بتوانیم ضمن تعامل این نگاه را اصلاح کنیم. در همین رابطه کارگروه ۴ جانبه‌ای در دولت با حضور نمایندگانی از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تشکیل خواهد شد تا در نتیجه آن بتوانیم آنچه در قانون اساسی به عنوان وظایف شوراها و مدیریت شهری مطرح شده‌است را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر مدیریت شهری تهران به چین اشاره کرد و در رابطه با دستاوردهای آن گفت: در نتیجه سفر به چین شرایط مطلوبی برای شهر تهران ایجاد خواهد شد که این شرایط قابل تسری به سایر کلانشهرها نیز می‌باشد و طرف چینی نیز اشتیاق به همکاری اقتصادی و شهری با طرف ایرانی دارد.

زاکانی تاکید کرد: در این سفر سه میلیارد دلار قرار داد تجاری منعقد شد و توانستیم در نتیجه مذاکرات از طرف چینی ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون یورو فاینانس با تنفس یک تا سه ساله بگیریم. در قراردادها بنا نیست ما واردکننده صرف از چین باشیم و مطابق تفاهمات صورت گرفته واردات همراه با انتقال تکنولوژی خواهد بود و بناست در کشور با طرف چینی کارخانه‌های مشترکی ساخته شود.

کد خبر 705210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.