آشفتگی‌های بصری در نمای ساختمان‌های کرمانشاه آزاردهنده است

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری با کمک میراث فرهنگی باید مشوق‌هایی برای ترویج استفاده نمادهای بومی در ساخت و سازها قرار دهد تا این فرهنگ نهادینه شود و شهر از این بهم ریختگی و آشفتگی بصری رهایی یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _شنبه، بیست‌وهفتم آبان_ در نشست شورای مسکن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران عضو برگزار شد، بر ضرورت به کارگیری ملاحظات اقلیمی، جمعیتی و بافت فرهنگی و اجتماعی در ساخت و سازهای روستایی تاکید داشت و اظهار کرد: جانمایی برخی مجموعه‌های طرح مسکن ملی در جوار روستاها، تنها به دلیل کمبود زمین در شهرستان مربوطه و در شرایط اضطرار بوده است.

وی افزود: این جانمایی‌ها هیچ مجوزی برای سودجویی عده‌ای منفعت طلب برای انجام ساخت و سازهای بی‌ضابطه در روستاها محسوب نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: حتی در بسیاری از روستاهای سراسر استان شاهد ساخت بناهایی با معماری‌های رومی و نماهای غیر بومی و مخرب هستیم که هیچ سنخیتی با تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی منطقه ندارند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیستون، طاق بستان و تکیه معاون‌الملک به عنوان نمادهای بومی منطقه، میراث‌های ارزشمند ما هستند، اما هیچ بازتابی در فضای معماری و شهرسازی ما ندارند و به ندرت می‌توانید ساختمانی پیدا کنید که معماری آن تداعی‌کننده این مکان‌های مشهور باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری با کمک میراث فرهنگی باید مشوق‌هایی برای ترویج استفاده این نمادهای بومی در ساخت و سازها قرار دهد تا این فرهنگ نهادینه شود و شهر از این به هم ریختگی و آشفتگی بصری رهایی یابد.

استاندار کرمانشاه گفت: موفقیت در این عرصه نیازمند دلسوزی مدیران دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش ایمنا، در نشست شورای مسکن استان گزارش طرح‌های مصوب پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گزارش تأمین زمین پروژه‌های نهضت ملی مسکن روستایی و گزارش جلسات پیگیری پروژه‌های مشکل‌دار ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 705173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.