اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه در روزهای آینده

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه طی روزهای آینده خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زوراوند امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه از اواخر وقت فردا، اظهار کرد: استقرار سامانه بارشی در جو استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود و هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

وی افزود: بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق با احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه‌های سردسیر و نفوذ غبار در نواحی غربی، کاهش دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر و در بامداد چهارشنبه برای استان کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی (تازه آباد)، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد، دالاهو (کرندغرب) و گواور از مناطق اثر این سامانه بارشی هستند.

زوراوند بیان کرد: لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال خسارت به خطوط انتقال آب، برق و گاز، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای، همچنین مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کندوهای پرورش زنبور از جمله مخاطرات احتمالی است.

‌وی ادامه داد: پاک‌سازی کانال‌ها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تأمین سوخت، سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های هواشناسی است.

کد خبر 705171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.