شاخص بورس امروز ۲۸ آبان / نماد «فارس» یک تنه بازار را قرمز کرد

در بازار بورس امروز شاهد کاهش دو هزار و ۳۱۷ واحدی بودیم، شاخص بازار بورس به سطح دو میلیون و ۲۶ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن روند متفاوتی داشت و با رشد دو هزار و ۱۹ واحدی به محدوده ۷۰۳ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بازار بورس امروز ۱۷۱ نماد مثبت و ۲۴۹ نماد منفی بودند، در بازار فرابورس نیز ۱۵۷ نماد مثبت و ۱۷۳ نماد منفی بود، برخی معتقد هستند معاملات الگوریتمی این روزها منجر به ایجاد این روند خنثی شده است، در بازار بورس امروز شاهد کاهش دو هزار و ۳۱۷ واحدی بودیم، شاخص بازار بورس به سطح دو میلیون و ۲۶ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن روند متفاوتی داشت و با رشد دو هزار و ۱۹ واحدی به محدوده ۷۰۳ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس معادل با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و از نبود نقدینگی رنج می‌برد، حجم معاملات نیز برابر با هفت میلیارد و ۵۷ میلیون برگه سهم است.

در بازار بورس امروز نمادهای «فارس»، «فولاد»، «اخابر»، «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی و «خودرو» و «شاراک» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

اینکه در بازار امروز نماد «فارس» باید بیشترین تأثیر منفی یعنی یک هزار و ۲۶۷ واحد تأثیر را بر بازار داشته باشد کمی برای بازار سرمایه خوب نیست، زمانی که بازار یک روند خنثی دارد بهتر است که بازارگردان ها نیز همت بیشتری برای متعادل سازی سهم‌های بزرگ داشته باشند.

در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۱۴۰ واحدی همراه بود، ارزش معاملات ۱۰ هزار میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه سهم بود.

در بازار امروز نمادهای «فصبا»، «مارون» و «مادیرا» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و نمادهای «وسپهر»، «فغدیر»، «اریا» و «فزر» بیشترین تأثیر منفی را از خود برجای گذاشتند.

«اهرم» در منفی یک درصد به سر می‌برد که احتمال باید داد بازار فردا نیز متعادل خواهد بود، گروه املاک و مستغلات وضعیت بهتری را سپری کردند، بانکی‌ها کمی به خاطر منتفی شدن جریمه حال بهتری پیدا کردند اما مثبت نبودند، گروه خودرویی نیز اوضاع خوبی را سپری نکرد.

اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی با هدف حمایت از منافع تمامی سهامداران

عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی بستری است که می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند. در اصول دستورالعمل حاکمیت شرکتی مدیران نمی‌توانند منافع بخشی از سهامداران را به منافع سهامداران اقلیت ترجیح دهند.

رئیس شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی: جریمه منتفی است

کوروش پرویزیان، رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در خصوص جریمه پرداخت وام مسکن بانک‌های خصوصی: در مقطعی برگه‌های تشخیص مالیاتی ناحق و دستوری کشیده شده، که وزیر محترم اقتصاد دستور توقف به دلیل اختلاف دادند. در ۱۳ امین جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور برداشت جریمه از بانک‌های مستنکف را دادند. نکته اینجاست که بانک مستنکفی وجود ندارد چرا که در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اصلاً کسی را به بانک‌های خصوصی معرفی نکردند و تا آخر سال ۱۴۰۱ بر اساس نامه وزارت مسکن سامانه در بانک‌ها راه اندازی نشده بود.

بانک‌ها فقط برای کسانی که پرونده شأن تکمیل شده، باید وام پرداخت کنند نه بودجه‌ای که برایشان مشخص کردند. پس بانک‌ها به میزان پرونده‌های تکمیلی که وام آن‌ها را نداده‌اند باید جریمه بشوند. تسهیلات در راستای قانون جهش مسکن موکول به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک از طرف متقاضیان بود که تعداد زیادی، پرونده را کامل نکردند، لذا استنکافی از طرف بانک‌ها انجام نشده است

مدیران تمام شرکت‌ها توسط سازمان بورس تأیید صلاحیت می‌شوند

جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: از حدود ۸۳۰ ناشر ثبت شده در سازمان بورس، حدود ۲۰۰ ناشر نهاد مالی هستند که سازمان بورس تاکنون مدیران آن‌ها را تأیید صلاحیت می‌کرده است. دستورالعملی را تدوین کرده‌ایم که پس از تصویب، سازمان بورس مدیران ناشران و شرکت‌هایی که نهاد مالی نیستند (حدود ۶۰۰ ناشر دیگر) را نیز، تأیید صلاحیت خواهد کرد.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۲۸ آبان / نماد «فارس» یک تنه بازار را قرمز کرد

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۲۸ آبان / نماد «فارس» یک تنه بازار را قرمز کرد

کد خبر 705134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.