حریق منازل در قم روند کاهشی دارد / افزایش حریق اصناف و واحدهای تجاری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه حریق منزل در قم روند کاهشی داشته است، افزود: با وجود اقدامات انجام گرفته طی ده سال گذشته برای پیشگیری از حریق ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها شاهد روند کاهشی بوده‌ایم.

علی زندیه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی از سازمان‌های شهرداری است که به خدمت رسانی در زمان‌های حریق و حوادث می‌پردازد و از سه معاونت عملیات، آموزش و پیشگیری و پشتیبانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات سازمان آتش نشانی به مردم در معاونت عملیات و معاونت آموزش و پیشگیری انجام می‌شود، افزود: معاونت عملیات تمامی عملیات و درخواست‌های مردم در حوزه آتش سوزی و امداد و نجات را انجام می‌دهد، که بیش از ۱۰۰ مورد خدمت رسانی را شامل می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با بیان اینکه آموزش‌های آتش نشانی به صورت عمومی و تخصصی ارائه می‌شود، افزود: تیم‌های تخصصی در سازمان آتش نشانی قم شکل گرفته برای مثال در زمینه غواصی و غرق شدگی، تیم تخصصی این سازمان بهترین تیم در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین عملیات‌های آتش نشانی در قم ابتدا حادثه آسانسور است که برای رفع این مشکل باید سازمان‌های دیگر ورود یابند تا ایمنی آسانسورها ارتقا یابد. همچنین با وجود ژنراتور برق اضطراری می‌توان مشکل قطع برق و گیر کردن در آسانسور را رفع کرد، دومین مورد حوادث پر تعداد تصادفات و سومین مورد حریق اصناف، صنایع و مراکز تجاری است.

وی با بیان اینکه حریق منزل در قم روند کاهشی داشته است، افزود: با وجود اقدامات انجام گرفته طی ده سال گذشته برای پیشگیری از حریق ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها شاهد روند کاهشی بوده‌ایم اما حریق اصناف و صنایع رو به افزایش است که این امر نیازمند همکاری سازمان اصناف و واحدهای تجاری است.

کد خبر 705117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.