صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین / دمای هوا به صفر درجه می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی گذر سامانه بارشی و سردی هوا از ظهر دوشنبه ۲۹ آبان خبر داد و گفت: بر این اساس از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰ آبان در کلیه مناطق شاهد باران و همچنین بارش برف در قلل خواهیم بود که این بارندگی‌ها همراه با رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهد بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی گذر سامانه بارشی و سردی هوا از ظهر دوشنبه ۲۹ آبان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰ آبان در کلیه مناطق شاهد باران و همچنین بارش برف در قلل خواهیم بود که این بارندگی‌ها همراه با رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه وقوع پدیده مه و وزش بادهای شدید و نسبتاْ شدید از سه‌شنبه محسوس‌تر خواهد شد، اضافه کرد: همچنین طی روزهای آتی شاهد کاهش شدید دما خواهیم بود و برای صبح چهارشنبه یکم آذرماه شاهد رسیدن دمای کمینه به آستانه صفر درجه و کمتر از آن خواهیم بود و به همین خاطر احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در کشت پاییزه وجود دارد.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با اشاره به اثرات مخاطره سامانه بارشی گفت: بین روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه به دلیل بارش باران و برف شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری به هم‌استانی‌ها و سایر رانندگان توصیه می‌شود.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بالاست، تصریح کرد: به همین خاطر کلیه هم‌استانی‌ها، گردشگران و مسافران عبوری از استان قزوین باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل وزش بادهای شدید و وقوع رعدوبرق کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات کوهستانی اجتناب کرده و همچنین سایر افراد باید کار در مناطق باز به ویژه اماکن و نقاط مرتفع را کنار بگذارند. در ضمن به خاطر وزش باد شدید لحظه‌ای باید سازه‌های تبلیغاتی سبک در شهرها و پوشش گلخانه‌ها باید محکم شوند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین در پایان از دستگاه‌های جهادکشاورزی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها خواست تمهیدات لازم را برای مقابله با اثرات ناشی از بارش باران پیش‌بینی و اجرایی کنند.

کد خبر 705103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.