گام بزرگ شهرداری شیراز برای تبدیل کلان شهر شیراز به مدرسه بزرگ هنر

شهردار شیراز در آیین گشایش مدرسه هنر گفت: افتتاح مدرسه هنر به منظور آموزش و زنده نگه داشتن هنرهای اصیل شیرازی تا مرحله اقتصادی شدن و توسعه و ترویج این هنرها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، محمد حسن اسدی در آئین افتتاح مدرسه هنر که با حضور هنرمندان شهر شیراز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی، تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی، در این رویداد اظهار کرد: دیدار و گفت و گو با هنرمندان افتخار بزرگی است که نصیب شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز شد.

وی افزود: افتتاح و گشایش مدرسه هنر به منظور آموزش و زنده نگه داشتن هنرهای اصیل شیرازی تا مرحله اقتصادی شدن و توسعه و ترویج هنرها است.

شهردار شیراز تصریح کرد: مدرسه سه رکن دارد که معلم، دانش آموز و کلاس از جمله آنهاست که اساتید این مدارس از افراد بزرگی همچون هنرمندان هستند.

اسدی با اشاره به اینکه هنر باید از پیش دبستانی آغاز شود و فضا و بسترسازی لازم برای آن فراهم شود، گفت: فعالیت مدرسه هنر به صورت کلاسیک خواهد بود و مقرر شده است فرهنگسرای هنر به عنوان آبشخور این اتفاق مبارک اختصاص داده شود و این موضوع در سایر فرهنگسراهای شهر شیراز که متعلق به شهروندان است، انتشار یابد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری وظیفه سنگین و خطیری در حوزه هنر بر عهده دارد، ادامه داد: هنر دارای رتبه و ارزش بسیار زیادی است و هنرمندان افراد بزرگوار و گمنام هستند که هیچ ادعایی ندارند و همواره کمترین توقعات از سوی قشر هنرمندان است. چرا که یکی از خصایص هنرمندان به کمال رسیدن است.

شهردار شیراز اضافه کرد: هنر موضوعی است که از دل بر می‌آید و همه ما وظیفه داریم برای موضوعی که هنرمندان شبانه روز برای آن زحمت کشیده‌اند و در آن به درجه هنرمندی دست یافتند در انتقال و اشاعه آن به نسل آینده تلاش کنیم.

اسدی افزود: امروز سلایق و علایق نسل جدید متفاوت شده است و شما هنرمندان باید هنر به خرج دهید و ما نیز به عنوان مجموعه مدیریت شهری کمک خواهیم کرد که شهر شیراز که یک جایگاه واقعی در این حوزه دارد ارتقا یافته و این جایگاه تنزل نیابد.

این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه سخنان خود با اشاره به آثار نمایش نقاشی استاد پرواز در محل برگزاری این رویداد، اظهار کرد: امروز ما استاد تجویدی، استاد هودی و استاد پرواز و شاعر بزرگی همچون استاد ده بزرگی را در کلان شهر شیراز داریم. اما برای ما باعث تأسف است که آثار نفیس این اساتید که قابل قیمت گذاری نیست، جایی برای نگه داشت این آثار و نمایش آنها وجود ندارد. لذا در این خصوص با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز ساختمان قدیم شهرداری شیراز به موزه بلدیه تبدیل شد و این مکان در یک سال آینده به عنوان مکانی به جهت نمایش آثار هنرمندان تبدیل خواهد شد.

اسدی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته حمایت شورا و شهرداری از انجمن کتابخانه ها بی سابقه بود و پیرو این حمایت ۲۵۰۰ متر زمین بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در پارک ولیعصر برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در این راستا ۱۰ کتابخانه که در گذشته اختصاص داده شده بود تمدید شد و ۳ کتابخانه در سه فرهنگسرای حکمت، شهروند و یک فرهنگسرای دیگر در شهر شیراز به محل کتابخانه و سالن مطالعه عمومی اختصاص یافت.

شهردار کلان شهر شیراز همچنین بهره برداری از کتابخانه شهید دستغیب را نوید داد و خاطر نشان کرد: شهر شیراز با ۶۵۰۰ سال قدمت و چهار دوره پایتخت سیاسی ایران، وقتی گردشگران خارجی به شیراز سفر دارند علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی مشتاق بازدید از آثار تاریخی هنری هستند.

اسدی همچنین اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را قابل تقدیر دانست و افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز باید این مسیر را به صورت مستمر ادامه دهد.

افزایش بودجه فرهنگی شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز بود و وی تصریح کرد: در صورتیکه یک سطح از تعریف برای هنرمندان داشته باشیم می‌توانیم در بسیاری از موضوعات، اعمال تخفیف‌ها تعریف شود.

اسدی با بیان اینکه امروز نگاه شورا و شهرداری در راستای نظرات و پیشنهادات هنرمندان است، اظهار امیدواری کرد: فصل جدیدی با مشارکت این قشر رقم بزنیم و شهر شیراز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدرسه هنر در فرهنگسراهای شیراز دایر می‌شود

در این مراسم همچنین رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: با تشکیل مدرسه هنر در فرهنگسراهای سطح شهر شیراز هر شهروند شیرازی یک هنر فرا می‌گیرد.

محمد علی چوبینی افزود: بزرگترین سرمایه کلان شهر شیراز علاوه بر مردم این شهر، هنرمندان، فرهیختگان و اساتید و بزرگان آن هستند.

وی اضافه کرد: این نشست صمیمانه به جهت تعامل و گفت و گو و ارائه پیشنهادات هنرمندان و فرهیختگان برگزار شد تا با بهره مندی از این پیشنهادات مجموعه مدیریت شهری در جهت توسعه و رونق فرهنگ کلان شهر شیراز قدم بردارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات باید به صورت مداوم و مستمر باشد، تصریح کرد: شهردار فرهنگ دوست شهر شیراز توجه جدی به موضوع فرهنگ داشته و بنا به توصیه ایشان جلسه دیدار و گفت و گو با هنرمندان و فرهیختگان شهر شیراز برگزار شد.

چوبینی ادامه داد: این نشست بهانه‌ای شد تا در کنار آن مدرسه هنر شیراز افتتاح شود که اساس رویکرد ایجاد فضا بر این مبناست که در تمام فرهنگسراهای شهر شیراز این فضا دایر شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رشته‌های هنری مختلف در فرهنگسراها در حال آموزش است و حتی برخی از این رشته‌ها در حال فراموشی است اما در تلاشیم دپارتمان‌هایی ذیل این مدرسه شکل بگیرد تا در این دپارتمان آموزش هنرهای مختلف از سوی اساتید برجسته و فرهیخته ارائه شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد: در مدرسه هنر این رویکرد دنبال خواهد شد تا هر شهروند شهر شیراز، یک هنر را چه در سطح آماتور و چه به صورت حرفه‌ای فرا بگیرد.

چوبینی همچنین به موضوع تعامل و مشارکت با دانشگاه هنر شیراز اشاره و اضافه کرد: در این خصوص مقرر شد دانشگاه هنر به هنرجویان رشته‌های مختلف که در دوره‌های هنری شرکت دارند مدرک اعطا کند تا با همفکری و همراهی اساتید در این راه، شهر شیراز به مدرسه بزرگ هنر تبدیل شود.

وی ادامه داد: دیدار و گفت و گو با هنرمندان بهانه‌ای بود به جهت ارتباط دو سویه بیشتر با قشر هنرمند و فرهیخته شهر شیراز تا اتفاقات بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف هنر شکل بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پایان اضافه کرد: گردهمایی هنرمندان شهر شیراز در کنار یکدیگر قاب بی نظیر و ماندگار برای مجموعه مدیریت شهری خواهد بود تا از ظرفیت و تجربه اساتید حوزه هنر در این راه بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این مراسم با حضور اساتید هنرمند فاخر و برجسته شهر شیراز از پوستر مدرسه هنر رونمایی شد.

کد خبر 705095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.