تفکر بسیج، جهان‌شمول و معجزه‌گر است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تفکر بسیج، جهان شمول است و اگر با عمل مجدانه گره بخورد معجزه می‌کند و شگفتی می‌آفریند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _ شنبه بیست‌وهفتم آبان‌_ سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان، ضمن قدردانی از مردم بصیر استان اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان امروز با وقت‌شناسی و بصیرت بالا به مدافعان عرصه مقاومت لبیک گفته و با صلابت‌شان پیام جدی به استکبار دادند.

وی ادامه داد: تجمعات اخیر که از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی شکل گرفته بیانگر هوشیاری مردم در بلاد اسلامی و سایر نقاط جهان است و این نقش محوری اصحاب رسانه را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: مردم مظلوم فلسطین در حال احقاق حقوق‌شان بوده و در نبرد طوفان‌الاقصی یک پیروزی بزرگ را به دست آوردند.

سردار شفائی بیان کرد: رژیم کودک‌کش اسرائیل با شکستی که خورد با بهره‌مندی از همه امکاناتش، وقیحانه آتش شدیدی را بر سر مردم بی‌دفاع فلسطین می‌ریزد و گفته شده بیش از ۴۰ هزار موشک و بمب و سلاح‌های مختلف با نگاه به اینکه بتوانند شکست عظیم‌شان را جبران کنند، استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه جنابت اسرائیل در تاریخ بشریت کم‌سابقه بوده و بیش از ۵ هزار کودک و ۳ هزار از زنان فلسطین و همچنین مردان بی‌دفاع را به خون کشیده و این در طول تاریخ بی‌سابقه است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: حمله به خبرنگاران و آمبولانس‌ها موضوعاتی کم‌سابقه است که اصحاب رسانه نیز باید انعکاس واقعیت‌ها افکار عمومی را بیدار کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ سال از فرمان حضرت امام برای تشکیل بسیج که منشأ خیرات و برکات زیادی بود، می‌گذرد، گفت: در ادامه انقلاب، مردم بودند که در همراهی با این شجره طیبه نقش آفرینی کردند.

سردار شفائی با بیان اینکه بسیج فراتر از یک نهاد بلکه یک تفکر است، تصریح کرد: تفکر بسیج، جهان شمول است و سن، جنس و مذهب نمی‌شناسد و تفکری است که اگر با عمل مجدانه گره بخورد معجزه می‌کند و شگفتی می‌آفریند.

وی یادآور شد: ظلم‌ستیزی، خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری از ویژگی‌های بسیجیان است که خیرخواه امت اسلام و مردم جهان بوده و خستگی ناپذیرند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با دو هدف عمده اعتلای هفته بسیج با تبیین اقدامات جهادی و نیز بازآفرینی نقش بسیج در عرصه‌های مختلف برگزار خواهد شد، افزود: تلاش می‌کنیم همه فعالیت‌ها و اقدامات را با فرمان اعتلای راهبردی بسیج تطبیق دهیم.

وی گفت: از سال ۱۴۰۰ سند فرمان اعتلای بسیج در یک بازه زمانی ده ساله توسط مقام معظم رهبری (مدظله) ابلاغ شده که امسال سال دوم اجذای این سند است.

سردار شفائی بیان کرد: رویکرد برنامه‌های بسیح، سه محور جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی است.

وی ادامه داد: در حوزه تزکیه، تعلیم و تربیت، ۱۴۸ عنوان برنامه در سطوح مختلف در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و نواحی و سپاه سراسر استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: ۲۹ آبان امسال آغاز هفته گرامیداشت بسیج بوده که به نام بسیج جهاد خدمت و سازندگی نامگذاری شده و از جمله برنامه‌هایی که در این روز اجرا خواهد شد، اختتامیه رزمایش جهادگران بسیجی است.

وی به طرح نذر ظهور و ارائه ۴۴ خدمت در پایگاه‌های بسیج در اولین‌روز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای رزمایش خدمات اصناف، اعزام تیم‌های جهادی پزشکی در مناطق محروم است.

سردار شفائی یادآور شد: در دومین روز از هفته بسیج، رزمایش جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایری، گردهمایی هنرمندان و توزیع کمک‌های مومنانه به خانواده‌های زندانی و سایر نیازمندان و همچنین جشنواره تجلیل از منتخبان بسیج و جشنواره سواد رسانه برگزار می‌شود.

وی گفت: سومین روز از این هفته با عناوین ۱۳ گانه برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها تجلیل از فرماندهان بسیج، نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب و تجلیل از مربیان برتر بسیجی سطح استان است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: چهارمین روز نیز با عنوان بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت نامگذاری شده و برنامه‌هایی از جمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، کنگره شهدای دانش‌آموزی و تجلیل از خانواده معظم فرماندهان بسیج در این روز نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سوم آذرماه نیز با عنوان بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار با ۱۰ عنوان برنامه که برنامه محوری آن نمایش اقتدار بسیجیان در سطح استان است، برگزار می‌شود.

سردار شفائی با بیان اینکه از سال گذشته مسائل مهمی را پیگیری کردیم که از جمله آن مسئله آب و در گام بعدی اشتغال و غیره بود، خاطرنشان کرد: در حوزه حفظ آب‌های موجود در چاه‌نیمه‌ها، بیش از ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب توسط بسیج سپاه سلمان استان، ذخیره و حفظ شده است.

کد خبر 705084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.