راهکار آمریکا برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی چه بود؟

سه شهر سانفرانسیسکو، فلوریدا و کلرادو برای تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، طرح قیمت‌گذاری متغیر پارکینگ با توجه به مکان پارک ماشین و میزان تقاضا را اجرا کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارکینگ با قیمت متغیر، هزینه‌های پارکینگ را بر اساس نسبتی از مکان‌های شهر که در حال حاضر استفاده می‌شود، تعیین می‌کند. هر چه تقاضا برای پارکینگ بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر می‌شود. پارکینگ با قیمت متغیر که با نام‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر عملکرد و قیمت‌گذاری مبتنی بر تقاضا نیز شناخته می‌شود، فراتر از اصطلاحات تخصصی برنامه‌ریزی است. این یک روش کاملاً جدید برای ارزش‌گذاری املاک و مستغلات شهری و تشویق ساکنان به انتخاب روش‌های مختلف حمل‌ونقل است.

سانفرانسیسکو یکی از اولین شهرهایی است که قیمت‌گذاری پارکینگ متناسب با تقاضا را از طریق برنامه‌ای با بودجه فدرال در سال ۲۰۱۱ امتحان کرد. این پروژه برای تشویق مردم به انتخاب حمل‌ونقل عمومی اجرا شد، بدین ترتیب که یک نقشه دیجیتال در سطح شهر به صورت آنلاین قیمت را در هر متر در هر ساعت از روز نشان می‌دهد. اگر تقاضا بالای ۸۰ درصد باشد قیمت بالا می‌رود و اگر زیر ۶۰ درصد باشد قیمت پایین می‌آید. در نتیجه ممکن است بعضی افراد برای صرفه‌جویی در هزینه پارکینگ، سوار اتوبوس شوند.

پارکینگ پولی، روش آمریکا برای ترویج حمل‌ونقل عمومی

شهر کلرادو قیمت‌گذاری مبتنی بر عملکرد را در آوریل آغاز کرد و نرخ‌های پارکینگ را بر اساس تقاضا تعیین کرد. در این شهر قیمت فقط بر اساس مکان متفاوت است، نه ساعت یا روز هفته. این شهر هزار جای پارک در مرکز شهر و پنج پارکینگ در مرکز شهر را با ظرفیت دو هزار فضا مدیریت می‌کند. فضاهای کنار خیابان گران‌تر از فضاهای پارکینگ هستند تا پارک طولانی مدت در پارکینگ را تشویق کنند و مردم کمتر در خیابان پارک کنند و از شور و نشاط مرکز شهر کم نشود.

در فلوریدا نیز از مارس ۲۰۲۰ پارکینگ‌های رایگان را به پارکینگ با قیمت متغیر تغییر داد. در این شهر، اشغال پارکینگ ساعت به ساعت کنترل می‌شود و قیمت در طول روز متفاوت است. تمام درآمد جمع‌آوری شده از برنامه مدیریت پارکینگ برای ارائه خدمات رفت و برگشت رایگان و سایر اقدامات بهبودی شهر استفاده می‌شود. برای مثال، پیاده‌روها هر شب جارو می‌شود و هر دو هفته یک‌بار شستشو می‌شوند.

کد خبر 705049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.