امنیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کرمانشاه بررسی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از بازرسی مستمر از کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان به منظور بررسی وضعیت امنیت و پیشگیری از بروز حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _شنبه بیست و هفتم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم بررسی وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان، اظهار کرد: در این راستا، به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه در کمپ‌های ترک اعتیاد و بروز رسانی امکانات تصمیمات و دستورالعمل‌هایی اتخاذ شده است.

وی افزود: به این منظور، اداره کل بهزیستی استان مکلف است وضعیت کلیه کمپ‌های ترک اعتیاد استان را از نظر رعایت موارد ایمنی، داشتن سیستم‌های اطفای حریق و …بازدید داشته باشد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها که باید به شکل مستمر تداوم پیدا کند، مسائل ایمنی مختلف همچون فرسوده نبودن ساختمان، وضعیت اطفای حریق و متناسب بودن فضای فیزیکی نسبت به تعداد مددجویان مورد بررسی ویژه قرار گیرد تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری به عمل آید.

کریمی اضافه کرد: نماینده بهزیستی استان به همراه نماینده دادستان در بازدید از کلیه کمپ‌های ترک اعتیاد استان الزامات مرتبط با حفظ سلامت و تأمین امنیت جانی مددجویان از طریق موازین بهداشتی و فنی مهندسی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت و منزلت مددجویان، تاکید کرد: هرگونه رفتارهای تحقیر کننده و تهدید آمیز و نیز اعمال خشونت در حق مددجویان از طریق معاونت عامه دادسرای عمومی و انقلاب استان پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت، همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط باید در اسرع وقت لیست کمپ‌های غیرمجاز سطح استان را شناسایی و با هدف پلمب به شعب تخصصی جهت پیگرد قانونی ارجاع دهند.

دادستان کرمانشاه به مشکلات مالی بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا از اداره کل بهزیستی استان می‌خواهیم که به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان اقدام لازم در راستای پرداخت تسهیلات به مدیران این کمپ‌ها اجرایی شود.

کریمی تاکید کرد: از آنجا که بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد در فضاهای اجاره‌ای هستند، اتحادیه مشاوران املاک استان باید به تمام بنگاه‌های معاملات ملکی ابلاغ کند که با استعلام از اداره کل بهزیستی تنها به کمپ‌های دارای مجوز ملک اجاره دهد، در غیر این صورت برخورد قضائی صورت می‌گیرد.

کد خبر 705030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.